دانشگاه-های-کشور-به-لابراتوار-های-درسی-مجهز-شدند

وزارت تحصیلات عالی در دو سال اخیر با مصرف نمودن ۷۲ درصد بودجه خویش سال توانسته خدمات لابراتواری و امکانات درسی را برای دانشگاهای کشور تهیه نماید.

به گزارش آژانس افغان خبر: فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی کشور امروز شنبه(۲۵ جدی)  در نشست خبری از مصرف بودجه ۵ سال اخیردر این وزارت خبرداد و گفت: در سال ۹۱، ۴۰ درصد، در سال ۹۲، ۳۲ درصد، در سال ۹۳خورشیدی،  ۴۳ و در سال ۹۴ و ۹۵، ۷۲ درصد از بودجه این وزارت بدون مصارف تشریفاتی به برای بهبود وضعیت تحصیلات عالی کشور هزینه شده اند.

وزیر تحصیلات عالی تصریح کرد، در جریان دو سال اخیر، این وزارت تلاش نموده تا بودجه خویش را بدون تخطی و به صورت شفاف به مصرف برساند.

وی خاطر نشان نمود از تمامی بودجه مورد نظر برای این وزارت حدود۶۴.۵ میلیون دالرآن از کشورهند وارد بودجه مصرفی شده است که به صورت شفاف و متوازن برای دانشگاهای مرکز و ولایات هزینه گردیده است.

انجنیر طارق صدیقی، معین مالی وزارت تحصیلات عالی کشور ضمن تاکید بر شفافیت مصارف بودجه در دو سال اخیر این وزارت افزود: وزارت تحصیلات عالی جهت بهبود در کیفیت و کمیت دانشگاهای کشور در کابل و ولایات کوشیده اند.

معین مالی وزارت تحصیلات عالی اظهار داشت، وزارت تحصیلات عالی با مصرف ۷۲ درصدی بودجه در دو سال ۹۴ و۹۵ توانسته به عنوان یک وزارت جواب گو در برابر مردم و دولت معرفی شود.

دانشگاه های کشور به لابراتوار های درسی مجهز شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد