دانشگاه-کابل-در-رقابت-بین-المللی-هولت-پرایز-نماینده-میفرستد

رقابت بین المللی "هولت پرایز" یک رقابت جهانی میان دانشگاه های معتبر جهان است، که در این دور رقابت ها بیش از هزار نهاد تحصیلی جهان به شمول دانشگاه کابل اشتراک میکنند.

به گزارش افغان نیوز: رقابت هولت پرایز در آمریکا بگزار می شود و از 150 کشور جهان دانشگاه های معتبر در این رقابت تیم های را به عنوان نماینده میفرستند.

برای اولین بار دانشگاه کابل نیز قرار است در این رقابت علمی یک تیم را جهت اشتراک به این رقابت به آمریکا بفرست.

کنفرانس خبری در رابطه به اولين دور رقابت بين المللي هولت پرايز پوهنتون كابل را جهت مشخص سازي و راهيابي تيم هولت پرايز پوهنتون كابل در رقابت بين المللي هولت پرايز آمريكا كه قرارست ميان ١٥٠ كشور و ١٠٠٠ پوهنتون معتبر جهان  امسال برگزار گردد.

تیم دانشگاه کابل در قدم نخست در مسابقه آسیایی باید رقابت نماید و پس از آن در مسابقه بین المللی با نمایندگان ۱۰۰۰ دانشگاه رقابت خواهند کرد.

گلاب الدین تاتار مسئول برنامه "جایزه هولت" در افغانستان گفت که این یکی از بزرگترین برنامه بین دانشجویان جهان است که سالانه ۲۵ هزار دانشجو در این رقابت علمی اشتراک میکنند.

به گفته تاتار، تیم برنده یک میلیون دالر جایزه نقدی را تصاحب می شوند و برای رسیدن به مرحله نهایی مراحل مختلف را باید سپری نمایند، در دانشگاه کابل 25تیم با هم رقابت میکنند تا یک تیم به عنوان نماینده دانشگاه کابل در این رقابت اشتراک نماید.

حمید الله فاروقی رئیس دانشگاه کابل گفت که معرفی دانشجویان کابل در این مسابقه مهم افتخار بزرگ برای دانشگاه کابل است.

توانایی دانشجویان باید نادید گرفته نشود و در تمام عرصه ها از استعداد های جواناستفاده گردد. دانشگاه کابل همواره تلاش کرده است که دانشجویان را به صورت بهتر تعلیم داده و به آبادی کشور تلاش نماید.

اما آقای فاروقی میگوید که امکانات دولتی در افغانستان برای جنگ هزینه میشود اما دانشجویان اکثرا بیکار اند، دولت باید برای ایجاد اشتغال زایی تلاش نماید.

 

دانشگاه کابل در رقابت بین المللی "هولت پرایز" نماینده میفرستد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد