دخترهای-مفشن-به-مردان؛-پول-می‌دهید-یا-تهمت-ببندیم-

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: دو دختر خانم با لباس‌های مفشن به اسم‌های حسنا و شیما که مردان را به تهمت آزار جنسی تهدید می‌کردند و به این بهانه باج‌گیری داشتند، دستگیر گردیده اند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز یک‌شنبه(28، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که به اساس هدایت مستقیم جلسات شش و نیم؛ پولیس حوزه سوم توانست دو دختر خانم را که با لباس مفشن از آدم های نیک نام و مشهور باج‌گیری می‌کردند، دستگیر نماید.

وی می‌افزاید که این دو بانو به اسم‌های حسنا و شیما مردان را تهدید می‌کردند که اگر پول ندهید به خانواده‌های‌تان و هم به حقوق بشر شکایت می‌کنیم که شما بالای ما دست اندازی کرده اید.

به گفته صالح؛ شماری از مردان مجبور می شدند که بخاطر حفظ عزت و آبروی خود و گریز ازین جنجال پول بدهند و سالها بود که به این قضیه رسیده گی نمی‌شد.

صالح گفت: یکی از معضلات بزرگ این است که حضور زنان در بخش های عدلی و قضایی و همچنان در صفوف پولیس کم است. این عدم تعادل دسترسی دولت را از دید تحقیقات و رسیده گی به مسایل جرمی و حقوقی  به نیم جامعه محدود کرده و در بسا موارد کاملا مسدود ساخته است.

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که صفر سازی مطلق جرم درجامعه انسانی غیر ممکن است. گاهی سطح جرایم با زمان ماقبل جلسات شش و نیم زیاد تفاوت ندارد اما سطح رسیده گی، تلاش برای رسیده گی و حل مسایل حد اقل سه برابر شده است.

این درحالی است که حضور سمبولیک زنان در صفوف نیروهای امنیتی و عدم حضور آنان در تصمیم گیری‌ها وسیاست‌گذاری‌های امنیتی نوعی از چالشی گفته می‌شود که زنان در نهادهای سه گانه امنیتی با آن روبرو هستند.

دخترهای مفشن به مردان؛ پول می‌دهید یا تهمت ببندیم؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد