در-افغانستان-روزانه-نفر-بر-اثر-حوادث-از-بین-می-روند

سازمان صلیب سرخ جهانی اعلام کرد: افغانستان به عنوان یکی از کشورهای متضرر در سطح جهان است که روزانه حدود ۱۰۰ نفر بر اثر حوادث طبیعی و غیر طبیعی از بین می روند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: ویس برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز دوشنبه(14 حمل) در مراسم ارایه گزارش سازمان صلیب سرخ جهانی که در کابل برگزار شده بود گفت: مجموع حوادثی که طی یک سال اخیر در جهان رخ داده است به 600 حادثه رسیده که از این مجموع حدود100 حادثه آن در افغانستان رخ داده است.

آقای برمک تصریح می کند که این حوادث شامل زلزله، سیلاب ها، فرو رفتگی زمین، اقلیم گرم و سرم، برف کوچ ها و جنگ های تحمیلی سالانه بسیاری از مردم را متضرر می نمایند.

وی تاکید می کند که 80 درصد نفوس افغانستان در قریه جات زندگی می کنند که شغل شان زراعت و دامداری می باشد که با این وجود 80 درصد مردم افغانستان در معرض خطرات گوناگون هستند.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث خاطر نشان ساخت که ولایت های هلمند، فراه، جوزجان، ارزگان، فاریاب، قندوز غور و سایر ولایات از مناطقی اند که همه روزه شاهد اتفاقات زیادی می باشد.

برمک همچنان گفت: "در جریان سالهای اخیر هم حدود یک میلیون بیجا شده بر اثر اتفاقاق داخلی در کشور داشته ایم که از این میان 600 هزار پناهنده افغانی از پاکستان به صورت سرزده وارد کشور شده است برای برخی آمادگی داشته ایم و برای برخی دیگر هم آمادگی نداشته ایم."

او اضافه کرد علاوه بر اتفاقات ذکر شده در کشور ماهانه در جریان سال گذشته حدود 500 تن از کودکان، زنان و ماین پاکان بر اثر ماین ها کشته و 500 نفر دیگر زخمی شده اند.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید: حدود 32 هزار 550 حادثه روزانه در جهان رخ می دهد که در جریان یک سال اخیر به تعداد 108 میلیون انسان متضرر شده و 70.3 میلیارد دالر نیز خساره مادی برداشته است.

ویس برمک اظهار داشت، در این جریان کشورهای توسعه یافته سالانه حدود 3.3 ترلیون دالر به کشورهای متضرر از حوادث کمک مالی می شوند.

در همین حال سازمان صلیب سرخ جهانی هدف از این سروی را رسیدگی به مردم متضرر در جهان، پاسخگوی جمعیت ملی صحی و رسیدگی، تقویت همکاری جوامع بین المللی و بشردوستانه و همچنین رشد فرهنگ صمیمیت میان رضاکاران متضرین می باشد.

در افغانستان روزانه 100 نفر بر اثر حوادث از بین می روند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد