در-جامعۀ-افغانی-حقوق-زنان-زیر-پا-می‌شود

رییس امور زنان ولایت پکتیکا گفت که بدبختانه در جامعۀ افغانی گاه ناگاه حقوق زنان زیر پا می‌شود و سرانجام زند‌گی خا‌نواد‌گی نامنظم گردیده مشکلاتی ایجاد می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: بی‌بی‌حوا خوشی‌وال، رییس امور زنان ولایت پکتیکا روز گذشته در یک نشست به مناسبت جلوگیری از خشونت علیه زنان  گفت؛ نسبت به گذشته، خشونت علیه زنان کاهش یافته‌است.

اما خانم خوشی‌وال اضافه کرد که بدبختانه در جامعۀ افغانی گاه ناگاه حقوق زنان زیر پا می‌شود و سرانجام زنده‌گی خانه‌واده‌گی نامنظم گردیده مشکلاتی ایجاد می‌شود.

رییس امور زنان پکتیکا می‌گوید در یک سال گذشته ۴۲ قضیۀ خشونت علیه زنان در هم‌کاری مردم در نهادهای عدلی و قضایی حل شده‌است.

در همین حال عطاءالله فضلی، معاون والی پکتیکا گفت که جامعه مجموعۀ مشترکی از مردان و خانم‌ها می‌باشد و زنان در بهبود و پیش‌رفت جامعه سهم دارند.

آقای فضلی گفت که در زمینۀ حقوق زنان، نسبت به گذشته توجه بیش‌تری شده و در هر بخش در این خصوص سهولت‌های بیش‌تر برابر شده‌است.

او هم‌چنان از مردم و علمای دینی خواست تا در بخش آگاهی عامه در مورد خشونت علیه زنان تلاش کنند تا زنان به حقوق‌شان برسند.

از سویی، برخی از فعالان مدنی پکتیکا می‌گویند کم‌بود آگاهی در زمینۀ حقوق زنان و دوری از آموزش از علت‌های عمدۀ خشونت علیه زنان در آن ولایت هستند.

تسلط رسوم سنتی بر جامعه یکی دیگر از دلایلی گفته می‌شود که همواره سبب می‌شود تا خشونت در خانه‌واده‌ها شکل گرفته و به لت و کوب و حتا خودکشی و خودسوزی زنان منجر شود.

 

در جامعۀ افغانی حقوق زنان زیر پا می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد