در-دو-سال-آینده-هزار-خانم-از-برنامه-پروموت-بهرمند-می-شوند

مجریان برنامه پروموت (توانمند سازی زنان) در افغانستان می گویند که تا کنون ۴۰هزار زن در بخش های کاریابی و آموزش از این برنامه مستفید شدند و قرار است در دو سال آینده این رقم به ۷۵هزار تن برسد.

به گزارش افغان نیوز: مسوولان و آموزگاران پروموت (توانمندسازی زنان) نتایج کار و دستاوردهای‌شان را در سال ۲۰۱۷ با رییس اجراییه کشور در میان گذاشتند.

برنامه پروموت در چهار بخش؛ حمایت از زنان در عرصه اقتصاد، حمایت از زنان در دولت، توسعه و رهبری، جامعه مدنی و مشارکت تقسیم بندی و تطبیق شده است.

آموزگاران پروموت افزودند که تا حال برای ۴۰۰۰۰ زن و دختر خانم خدمات آموزشی و کاریابی ارایه شده‌اند و قرار است که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به ۷۵۰۰۰ هزار تن افزایش یابند.

رییس اجراییه کشور به مسوولان پروموت گفت که هرگاه مشکل و یا پیشنهادی داشتند، با وی شریک سازند تا به زودی اقدام لازم صورت گیرد.

دوکتور عبدالله عبدالله تاکید کرد که با سرمایه‌گذاری روی رشد و ارتقای ظرفیت زنان، می‌توان اساس یک آینده بهتر را گذاشت و به ثبات کشور کمک کرد.

رییس اجراییه کشور گفت که تمام زنان افغانستان نمی‌توانند که جزء برنامه‌های پروموت باشند ولی این امکان وجود دارد که مستفید شونده‌گان آن تجارب و داشته‌های‌شان را با دیگران شریک سازند.

دوکتور عبدالله عبدالله اطمینان داد که با تمام توان برای ایجاد سهولت، مشارکت و رشد زنان در عرصه‌های مختلف تلاش می‌ورزد و از هرگونه کمک ممکن دریغ نخواهد کرد.

اما در شرایط کنونی افغانستان یکی از بخش های آسیب پزیر زنان هستند که با مشکلات و خشونت های گوناگون مواجه می باشند و این زنان برنامه های موسساتی که در راستای بهبود وضعیت زنان افغان کار می کنند را نمایشی و کوتاه مدت می دانند.

در دو سال آینده 75هزار خانم از برنامه پروموت بهرمند می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد