در-شش-ماه-گذشته-هزار-نفر-به-افغانستان-عودت-کردند

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرد که در جریان سال جاری بیش از ۳۳۲هزار تن از کشور های مختلف به افغانستان عودت کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان امروز سه شنبه (28 جوزا) در یک مراسمی به مناسبت تجلیل از روز جهانی پناهندگان گفت که بخش بزرگی از عودت کنندگان از ایران و پاکستان به کشورشان  بازگشته اند.

این آمار در مورد برگشت مهاجرین افغان به کشورشان در مقایسه با سال گذشته، تفاوت قابل توجه نداشته است.

آقای بلخی، گفت که در سال روان میلادی ۳۳۲هزار و ۴۵۳ مهاجر و پناهجوی افغان به کشورشان برگشته اند که در نقاط مختلف افغانستان مسکن گزین شدند.

صدای آمریکا با نشر این خبر گفته که وزارت امور مهاجرین  آمار داد: "از آن جمله از ایران و پاکستان ۳۲۰هزار و ۴۰ نفر، افرادی دارای کارت پناهندگی و فاقدین مدرک، از کشورهای اروپایی، ۹۵۵ نفر عودت‌کننده داوطلب و ۲۴۶ نفر دیپورتی و بقیه از سایر کشورهای منطقه عودت کرده اند".

به گفتۀ آقای بلخی، در جریان سال ۲۰۱۷ میلادی، ۶۱۹هزار مهاجرین و پناهجویان افغان از ایران و پاکستان به کشورشان برگشته بودند که از این میان بیش از ۱۵۰هزار شان از ایران اخراج شده بودند.

این در حالی است که  ادامه ناامنی وجنگ در افغانستان و افزایش حملات انتحاری و انفجاری باعث شده است تا شمار از خانواده پس از برگشت دوباره به کشور های بیرونی پناهنده شوند.

علاوه بر آن جنگ در نقاط مختلف افغانستان شمار زیادی را نیز از خانه هایشان بیجا کرده و به مناطق دیگر کشور پناهنده کردند

در شش ماه گذشته 332هزار نفر به افغانستان عودت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد