در-ماه-گذشته-میلادی-فرد-ملکی-در-افغانستان-قربانی-شدند

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی آماری را منتشر کرده که در ماه گذشته میلادی ۲۲۲فرد ملکی کشته و ۲۲۵ تن دیگر زخمی شدند، اما این رقم در ماه جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش افغان نیوز: گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، نسبت به افزایش تلفات افراد ملکی در کشور ابراز نگرانی کرده و از گروه های درگیر جنگ می خواهد که به حفاظت افراد ملکی توجه نمایند.

ارقام جمع آوری شده توسط این گروه در ماه گذشته میلادی سال جاری بیانگر آن است که در 20 ولایت افغانستان 222فرد ملکی کشته و 225 نفر دیگر زخمی شدند.

این گروه خواسته است که باید دولت و گروه های مخالف مسلح خطوط شان را روشن نمایند و اجازه ندهند که مردم ملکی در جنگ آسیب پزیر شوند.

بر اساس یافته های این گروه بیشترین افراد ملکی در ماه جولای در ولایت هرات قربانی شده و پس از آن ولایات غور و ننگرهار در صدر قرار دارند.

عوامل اصلی این تلفات، در نخست موتر بم و متعاقب آن ماین کنار جاده و درگیری های رو در رو دولت و مخالفان مسلح ثبت شده اند.

اعضای این گروه تلفات سنگین جنگ های جاری در بعضی ولایات نگران هستند.

اعضای این گروه کشتار افراد ملکی را در شفاخانه ملکی ولایت غور و حملات در هرات و ولسوالی سیاد ولایت سرپل را نکوهش کرده، از دولت می خواهد که برای قربانیان این حملات همکاری مالی و معنوی نماید.

بر اساس بررسی های این گروه، افزایش موارد قتل های هدفمند در ننگرهار و قندهار نیز مسئله یی است که در ماه گذشته موجب نگرانی مردم گردیده است.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی از گروه های مسلح مخالف میخواهد تا از اعمال خشونت آمیز در مناطق پر ازدحام غیر نظامی به صورت جدی خود داری کنند و از دولت نیز میخواهند که به نیروهای امنیتی آموزش دهند که در جریان جنگ به غیرنظامیان آسیب نرسانند.

همچنان این گروه از مردم نیز میخواهند که در هنگام جنگ به مکان های امن پناه گیرند تا جان شان حفظ شود.

در ماه گذشته میلادی 445فرد ملکی در افغانستان قربانی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد