در-نهاد-های-اکادمیک-افراد-غیر-مسلکی-به-عنوان-استاد-فعالیت-دارند

شماری از استادان انستیتیوت هنرهای زیبا و صنایع می‌گویند؛ بیشتر استادان این نهاد اکادمیک غیر مسلکی و فاقد تخصص لازم می‌باشند که وزارت معارف نیز در این عرصه توجهی ندارد.

به گزارش افغان خبر؛ ضیا فروغ یک تن از استادان انستیتیوت هنرهای زیبا و صنایع امروز (سه شنبه 18 عقرب) در نمایشگاه صنایع دستی سالانه دانشجویان این نهاد گفت؛ در انستیتیوت هنرهای زیبا، حدود 30 استاد مصروف تدریس می‌باشند که شمار زیادی از این افراد غیر مسلکی اند و در عرصه هنر تجربه ندارند.

آقای فروغ گفت؛ در مدت 15 سال گذشته ده‌ها میلیون دلار به وزارت معارف کمک صورت گرفته است اما توجه مسئولان وزارت معارف به رشد هنر بسیار ناچیز بوده است.

او گفت: "ما در انستیتیوت هنرهای زیبا با مشکلات از قبیل مکان، و امکانات مواجه هستیم که بارها مشکلات خود را به نهادهای مربوطه رساندیم ولی توجه نشده است".

او بیان داشت؛ شماری از مسئولان این نهاد و وزارت معارف مانع رشد استعداد دانشجویان می‌شود و می‌گویند؛ برگذاری نمایشگاه سبب اذیت و ازار مردم میشود و باید برگذار نشود. فروغ افزود؛ بارها دانشجویان و شمار از استادان می‌خواستند که نمایشگاه برگذار کنند اما مسئولان وزارت معارف با ارسال نامه‌ی از برگذاری نماشگاه جلوگیری کرده اند.

از سوی دیگر محمد عالم فرهاد رئیس دانشکده هنرهای زیبادر دانشگاه کابل می‌گوید؛ استادان مکاتب به غیر از مسلک خود مصروف تدریس هستند و به طوری مثال؛ کسانی که از رشته ریاضی و فزیک فارغ شده اند مضمون هنرهای زیبا را تدریس میکنند.

آقای فرهاد گفت؛ وزارت معارف باید توجه جدی به وضعیت مکاتب کند و استادان را به اساس تخصص شان جاگزین کند نه خلاف رشته شان.

او بیان داشت؛ صدها فارغ از رشته هنرهای زیبا بیکار هستند و این درحالیست که مضمون ها هنر در مکاتب به استادان غیر از این مسلک سپرده میشود.

در همین حال راحیله سلطانی یک تن از دانشجویان این انستیتیوت گفت: "دانشجویان با مشکلات زیاد در این نهاد علمی مواجه اند.

زهرا عبداللهی یک تن از بازدید کنندگان این نماشگاه گفت؛ کارهای که در این نماشگاه به نمایش گذاشته شده اند، از نظر هنری عالی است.

خانم عبداللهی افزود؛ " من فکر نمی‌کردم که دانشجویان که دو سال در این رشته درس خوانده باشند به این حد کار حرفه‌ی انجام دهند".

انستیتیوت هنرهای زیبا و صنایع دارای چهار صنف درسی می‌باشد که در این چهار صنف حدود یک هزار دانشجو از دختر و پسر مصروف فراگیری علم هستند.

در نهاد های اکادمیک افراد غیر مسلکی به عنوان استاد فعالیت دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد