در-پنج-ولسوالی-ولایت-فراه-باب-مکتب-مسدود-است

در پنج ولسوالی ولایت فراه حدود ۵۰ مکتب دخترانه بروی دانش آموزان مسدود است و دختران این ولسوالی ها نمیتواند به آموختن دانش ادامه دهند.

به گزارش افغان خبر: جمیله امینی، رئیس برحال شورای ولایتی فراه با تایید این خبر می‌گوید: این مکتب‌ها در ولسوالی‌های گلستان، بکواه، بالابلوک، پشترود و خاک سفید موقعیت دارند.

به گفته او تنها در ولسوالی خاک سفید ولایت فراه یک مکتب دخترانه باز می‌باشد که آن هم نگرانی‌های را برای قشر اناث به همراه داشته‌دارد.

رئیس شورای ولایتی فراه افزود که یکی از علت‌های نرفتن زنان و دختران به مکتب در ولایت فراه ناشی از سنت و عرف‌های قدیمی توسط خانواده‌ها عنوان شده‌است.

این مقام می‌افزاید "این وضع موجب نگرانی‌ بسیاری از افراد در ولایت فراه شده که این قشر جامعه چرا به مکتب نروند".

بانو امینی بیان می‌دارد گزارش‌های به ثبت رسیده می‌رساند، با وجود این قضیه دختران زیادی مجبورند به ازدواج‌های اجباری تن بدهند.

موصوف تصریح می‌کند رهبری شورای ولایتی فراه در تلاش است، تا این موضوع در آینده نزدیک بهتر شود.

از سوی هم ناصر مهری، سخنگوی اداره محلی فراه می‌گوید: مکتب‌های دخترانه در ولسوالی‌های این ولایت فعال است.

او افزود که تنها در ولسوالی بکواه این ولایت برخی از مکتب‌ها به دلیل ناامنی مسدود است، اما تلاش ها در این مورد جریان دارد، تا این مورد بهتر شود.

این حرف‌ها در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش فرید احمد بختاور رئیس پیشین شورای ولایتی فراه گفت که بیش از 70 درصد مکتب‌های این ولایت بالای دانش آموزان مسدود است.   

در پنج ولسوالی ولایت فراه 50 باب مکتب مسدود است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد