در-یک-سال-بیش-از-۶۰۰-هزار-مهاجر-به-کشور-بازگشته‌اند

مسوولان وزارت مهاجرین می‌گویند که در یک سال اخیر بیش از ۶۰۰ هزار مهاجر به کشور بازگشته و بیش از ۱۰۰ هزار آنان کمک‌های بشردوستانه دریافت کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد ارسلاح خروتی، معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز (یکشنبه، ۲۳ اسد) در نشست خبری گفت که با حاکمیت امارت اسلامی ۶۲۲ هزار و ۸۰۰ مهاجر از پاکستان، ایران و سایر کشورها به افغانستان بازگشته و ۱۱۶ هزار و ۸۶۸ عودت کننده در ولایت‌های سرحدی، کمک‌های بشردوستانه دریافت کرده‌اند.

خروتی افزود که در جریان یک سال ۲۷۲ هزار و ۹۲۵ خانواده بی‌جا شده داخلی تثبیت گردیده که ۷۸ هزار و ۴۲۱ خانواده به ولایت‌های اصلی‌شان انتقال یافته و ۸۶۰ هزار و ۶۴۰ خانواده کمک‌های بشردوستانه دریافت کرده‌اند.

معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان یادآور شد که از مهاجرت غیر قانونی ۱۶۰۰ نفر جلوگیری شده و برای ۸۴۰۰  بی‌جا شده داخلی زمینه آموزش و پرورش فراهم شده است.

او افزود که این وزارت با تلاش‌های فراوان با کشورهای ایران و پاکستان در زمینه تمدید کارت‌های مهاجرت، عرضه خدمات صحی، اجازه شمولیت اطفال مهاجر در مکاتب، رسیدگی به وضعیت زندانیان، تداوم کمک‌های بشردوستانه، ترتیب حساب بانکی و اعطای جواز رانندگی به مهاجران افغانستان به توافق رسیده‌اند.

این وزارت افزوده که هماهنگی های لازم با کشورهای پاکستان، چین، ایران و ترکیه پیرامون رسیدگی به وضعیت مهاجران افغانستانی صورت گرفته است.

مسوولان این وزارت می‌گویند که ۴۷ تفاهم‌نامه با موسسات و سازمان‌های همکار بخاطر عرضه خدمات اضطراری، توزیع کمک‌ها و ایجاد فرصت‌های اقتصادی به مهاجران افغانستان به امضا رسیده است.

 

آژنس افغان نیوز- مهدی انصاری

در یک سال بیش از ۶۰۰ هزار مهاجر به کشور بازگشته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد