در-یک-ماه-بیش-از-۸هزار-خانواده-در-اثر-جنگ-و-حوادث-طبیعی-بیجا-شده-اند

سخنگوی وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی در یک کنفرانس خبری گفت؛ که در ۱۵ روز گذشته، ۸۰۱۵ خانواده در اثر جنگ‌های جاری در کشور و حوادث طبیعی بیجا شده اند.

به گزارش افغان خبر: محمد عمر محمدی سخنگوی وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی امروز (یک شنبه ۱۷ اسد) گفت؛ به دلیل تشدید جنگ و ناامنی در کشور در ۱۵ روز اول ماه اسد بیش از ۸۰۱۵ خانواده بیجا شده اند، که این بیجا شده گان از ولایت های (هلمند، قندوز، ننگرهار، هرات، بغلان، پکتیکا، نورستان، جوزجان، میدان وردک، خوست، فاریاب، غزنی، تخار، زابل، نیمروز و بدخشان) هستند.

آقای محمدی بیان داشت؛ در مدت ۱۵ روز ماه اسد بیشتر از ۳۸ تن کشته و ۴۲ تن غیر نظامی دیگر در اثر جنگ جاری  زخمی شده اند.

به گفته وی، در نتیجه حوادث طبیعی نیز در ۱۵روز اول اسد، ۱۲نفر کشته و ۱۹ تن زخمی شده اند و ۱۵ خانه به صورت کلی و ۷۳خانه هم به صورت قسمی تخریب شده است.

IMG_4601

سخنگوی وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی گفت که در نیمه اول ماه اسد، جمعا ۱۴۲۴فامیل در نتیجه حوادثی مانند سیلاب ها، خشک سالی و جنگ ها، آسیب دیده اند که به همه آنان کمک های ضروری غذایی و غیر غذایی توزیع شده است.

به گفته وی، این وزارت همچنین حقوق و امتیازات ۱۲هزار و۶۰۰ خانواده قربانیان حوادث را نیز در این مدت توزیع کرده است.

این درحالی است که اخیرا جنگ و نا امنی ها در برخی ولایت های کشور شدت گرفته است.

هم اکنون ولایت های قندوز، ننگرهار، هلمند، تخار و برخی ولایت های دیگر صحنه شدید ترین درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان و داعش هستند.

در یک ماه بیش از ۸هزار خانواده در اثر جنگ و حوادث طبیعی بیجا شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد