درصدی-تلفات-کودکان-در-افغانستان-افزایش-یافته-است

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان با نشر گزارش تازه خود گفت که در جریان سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۱درصد تلفات کودکان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: دفترمعاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با نشر گزارش چهارماهه خود روز گذشته بیان کرد که باید طرف های درگیر جنگ برای جلوگیری از افزایش تلفات افراد ملکی اقدامات جدی روی دست گیرد.

این نهاد  عامل افزایش تلفات کودکان را  جنگ و انفجاری در مناطق مسکونی عنوان کرده و گفته است که در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ۲۳۸ کودک کشته و ۷۰۴ تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی سازمان ملل این رقم نشان دهنده افزایش 21درصدی تلفات کودکان نسبت به سال گذشته در همین مدت می باشد.

در این گزارش همچنان گفته شده است که  در درگیری‌های زمینی ۱۱۸ نفر، در انفجار مواد منفجر ناشده  ۵۰ کودک و در جریان حملات هوایی ۴۴  کودک کشته شده اند که از عوامل اصلی افزایش تلفات شمرده می‌شود.

این در حالی است که در بسیاری از ولایات کشور درگیری میان نیروهای امینتی و مخالفان مسلح دولت جریان دارد و دو طرف در جریان عملیات های شان توجه جدی برای حفظ جان غیرنظامیان ندارند.

21درصدی تلفات کودکان در افغانستان افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد