دروازه-مرزی-افغانستان-و-پاکستان-در-منطقه-چمن-دوباره-باز-شد

دروازه دوستی در منطقه مرزی چمن میان افغانستان و پاکستان از دو هفته به این سو بروی عابران مسدود بود که بعد از تلاش های زیاد امروز دوباره باز گردید.

به گزارش افغان خبر: پلیس سرحدی پاکستان خبر داده است که بعد از دو هفته این دروازه مرزی امروز پنج شنبه (11 سنبله) بروی ترافیک باز شده است.

با مسدود شدن این دروازه شماری زیاد از تاجران افغانی و پاکستانی متضرر شدند و اموال تجارتی شان در دو سوی مرز گیر مانده بودند.

سفدرخان یکی از مقام های پلیس سرحدی پاکستان به رسانه ها گفته است که مرز چمن به روی صدها کانتینر حامل اموال تدارکاتی ناتو و اموال تجاری همچنین مسافران بازگشایی شد.

مرز چمن در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان یکی از دو گذرگاه مرزی برای انتقال تدارکات سربازان ناتو از بنادر پاکستان به افغانستان است.

این مرز دو هفته پیش، بعد از تظاهرات شمار از باشندگان منطقه سپین بولدک قندهار و آتش زدن پرچم پاکستان مسدود گردید که با واکنش تاجران افغان مواجه شد.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان بیان کرده بود که اگر این دروازه به زودترین فرصت باز نگردد، داد و ستد تجارتی شان را پاکستان قطع خواهند کرد و راه های بدیلی برای ترانزیت و واردات پیدا خواهند کرد.

از سوی هم چند روز پیش پاکستان برای باز گشایی دوباره این مرز، به رسمیت شناختن خط مرزی و خارج نکردن کارگران پاکستانی را از دولت افغانستان خواستار شده بودند.

 

دروازه مرزی افغانستان و پاکستان در منطقه چمن دوباره باز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد