ده‌ها-هزار-کودک-افغان-در-معرض-خطر-قرار-دارند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد گفته است که در پی سرازیر شدن سیلاب‌های مرگبار اخیر در ولایت‌های بغلان، غور و بدخشان، ده‌ها هزار کودک در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف) امروز ( ‌دوشنبه، ۱۴ جوزا) در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که در نتیجه‌ای سیلاب‌های مرگبار اخیر در ولایت‌های بغلان، غور و بدخشان، ۳۵۰ نفر به شمول ۱۲ کودک جان باخته است.
این نهاد گزارش داده است که سرازیر شدن سیلاب‌های ناگهانی باعث ویران شدن منابع آبی، سیستم‌های فاضلاب، کشاورزی و مالداری در مناطق آسیب‌دیده شده است.
یونیسف با اشاره به تغییرات اقلیمی، از جامعه جهانی خواسته است که برای جلوگیری از رویدادهای ناشی از سیلاب در افغانستان، آمادگی بیش‌تری داشته باشد و برای آمادگی در برابر تهدیدهای آینده در این کشور بودجه اختصاص دهند.
این نهاد بین‌المللی افزوده است که همزمان با اجرای این تدابیر، جامعه افغانستان باید برای انعطاف‌پذیری با شرایط اقلیمی سازگار شود؛ تا نیازمندی‌هایش به کمک‌های بشردوستانه کاهش بیابد.
از سوی هم، برنامه جهانی غذا در خبرنامه‌ای خود گفته است که برای آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان به ۱۴.۵ میلیون دارد نیاز است.
این سازمان امروز در خبرنامه‌ای ایکس خود گفته است که برای رسیده‌گی به سیل زده‌گان ماه‌های گذشته در افغانستان درخواست بودجه کرده است.
برنامه جهانی غذا افزوده است که این مقدار پول تنها برای توزیع کمک‌ غذایی طی هفت ماه آینده کافی خواهد بود.
در این خبرنامه آمده است که این نهاد تا اکنون به بیش از ۶۵هزار سیلاب‌زده در مناطق مختلف کمک کرده است.
این نهاد بین‌المللی همچنان گفته است که در پی سیلاب‌های اخیر در افغانستان ۸۰ هزار نفر متضرر شده‌اند.
به گفته برنامه جهانی غذا، سیلاب‌های بیش‌تری در افغانستان رخ داده که بر اساس گزارش‌ها، افزون بر تلفات انسانی، منازل مسکونی و جاده‌ها در بدخشان نیز تخریب شده است.
سرازیرشدن سیلاب‌ها در مناطق شمالی، شرقی و غربی افغانستان از دهم ماه می به این‌سو، جان صدها تن را گرفت و خسارات سنگین بر مناطق آسیب‌پذیر وارد کرده است.

ده‌ها هزار کودک افغان در معرض خطر قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد