دو-قرادداد-برای-بلند-بردن-سطح-آگاهی-زنان-در-عرصه-سیاسی-به-امضا-رسید

وزارت اطلاعات و فرهنگ با دو نهاد مدنی قرارداد آگاهی دهی عامه را برای رشد مشارکت سیاسی زنان در سراسر کشور به امضا رساند، تا زنان به صورت بهتر از حقوق شان آگا شوند.

به گزارش افغان خبر: کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ دو قرارداد آگاهی دهی عامه را برای تقویت مشارکت سیاسی زنان با بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) و شبکه زنان افغان در کابل امضا کرد.

این دو قرارداد امروز شنبه (17 میزان) به هدف رشد آگاهی زنان در عرصه سیاسی و افزایش مشارکت آنها در این عرصه به امضا رسیده است.

کمال سادات٬ معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت:" دو قرار داد را امروز امضا کردیم یک قرار داد با فیفا که براساس آن برای عموم مردم اعم از زنان و جوانان برنامه آگاهی دهی راه اندازی می شود".

وی افزود که این برنامه آگاهی دهی عامه در سطح ولایات٬‌ولسوالی ها و روستاها در 34 ولایت کشور برگزار می شود.

آقای سادات تاکید کرد:" یک قرارداد دیگر با شبکه زنان افغان امضا کردیم که این برنامه شامل نشست های مشورتی وآگاهی دهی برای زنان میباشد".

بر اساس این تفاهم نامه قرار است برای زنان در خانه هایشان آگاهی دهی صورت گیرد و آنها را برای اشتراک در روند های سیاسی از جمله اشتراک در روند انتخابات تشویق نماید.

ستوری تپش٬ نماینده شبکه زنان افغان در این برنامه بیان کرد که هدف از امضای این قرار داد شامل سازی زنان و جوانان در پروسه صلح و دسترسی به عدالت می باشد.

وی تاکید کرد که این برنامه یک گام موثر در راستای آگاهی زنان از حقوق سیاسی شان در سرتاسر کشوربه شمار می رود.

این برنامه به مدت یک سال در ۳۴ ولایت کشور راه اندازی می شود. نخستین بار است که یک برنامه گسترده برای برگزاری نشست های مشورتی و آگاهی دهی در برای یک سال در سراس کشور راه اندازی میشود.

این در حالی است که ۳۶درصد از زنان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ افغانستان شرکت کردند.

دو قرادداد برای بلند بردن سطح آگاهی زنان در عرصه سیاسی به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد