دولت-برای-هزار-فامیل-بازمانده-شهدا-کوپون-توزیع-میکند

اداره تدارکات ملی طرحی را آماده کرده که بر اساس آن برای ۱۲هزار فامیل بازمانده شهدا در کابل به مدت ۹ ماه بسته های موادغدایی "کوپون" توزیع می شود.

به گزارش افغان نیوز: اداره تدارکات ملی با نشر خبرنامه یی گفته است: حکومت افغانستان به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و احترام به خانواده ها و بازماندگان شهدای ارگانهای دفاعی، امنیتی و حوادث تروریستی، کوپون های مساعدتی مواد غذایی را برای ورثه شهداء توزیع می کند.

الهام عمر هوتکی رئیس عمومی اداره تدارکات ملی می گوید:"ما براساس حکم رئیس جمهور در مرحله نخست به شکل امتحانی برای مدت ۹ ماه توزیع کوپون های مساعدتی مواد غذایی را برای حداقل ۱۲هزار خانواده واجد شرایط در ولایت کابل با همکاری ادارات ذیربط آغاز و تطبیق می نماییم و سپس در سایر ولایات این پروسه عملی میشود".

وی علاوه کرد که اداره تدارکات ملی تا حد توان تلاش می کند مواد شامل کوپون های مساعدتی مواد غذایی را از محصولات و تولیدات داخلی کشور تهیه نماید، تا تولیدات داخلی نیز رشد نماید.

به گفته آقای هوتکی، توزیع مواد غذایی به رویت کتابچه کوپون تائید شده در هر ماه به ورثه شهدا توزیع می شود و یک کمیته مشترک از طرف اداره تدارکات ملی بخاطر شفافیت و نظارت از این پروسه ایجاد می گردد.

مواد غذایی از جمله آرد، برنج، روغن، چای، بوره و عدس شامل کوپون بوده که دارنده کتابچه خاص می تواند مواد اساسی و ضروری یاد شده را به شکل بسته های غذایی بدست آورند.

اداره تدارکات ملی براساس حکم رئیس جمهور غنی طرح تطبیقی توزیع کوپون های مواد غذایی برای ورثه شهدای کشور را تهیه و آن را به کمیسیون تدارکات ملی ارایه نمود که از سوی کمیسیون منظور شد.

وزارت های دفاع ملی، امورداخله، کار و امور اجتماعی، اداره حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا و ریاست عمومی امنیت باید لیست و شهرت ورثه شهدا را به تفکیک ولایات به دسترس اداره تدارکات ملی قرار هند تا در آینده برای آنها کوپون توزیع گردد.

 

دولت برای 12هزار فامیل بازمانده شهدا کوپون توزیع میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد