دولت-سالانه-برای-هزار-افراد-حقوق-مستمری-می‌پردازد

وزیر کار،امور اجتماعی،شهدا و معلولین میگوید که با جود مشکلات اقتصادی درکشور، دولت سالانه برای ۴۰۰ هزار افراد متقاعدین،خانواده‌های شهدا و معلولین حقوق مستمری می پردازد.

به گزارش افغان نیوز: فیض‌الله ذکی، وزیر کار،امور اجتماعی،شهدا و معلولین امروز شنبه(22 – میزان)، در نشست خبری در کابل گفت، در سه سال حکومت وحدت ملی، کاهش نیروهای بین‌المللی و قرار دادهای آن، سالانه حدود چهار میلیارد دالر سطح مصرف داخلی کشور پائین آمده است.

آقای ذکی افزود:« دولت افغانستان با رهبری حکومت وحدت ملی با وجود مشکلات و چالش‌های اقتصادی درکشور، سالانه برای 400 هزار افراد حقوق مستمری می پردازد».

وی علاوه نمود که تنها در کابل 80 درصد ملکیت‌ها قباله شرعی ندارد، با این حال دولت افغانستان میلیاردها دالر سرمایه راکت دارد درحالی که حکومت و مردم از مشکلات اقتصادی دولت شکایت دارند.

وی از کارکردهای سه ساله حکومت وحدت ملی یاد کرده و میگوید که رئیس جمهور کشور مساله ضرورت تامین کار و بهبود وضعیت اجتماعی کشور را در اولویت برنامه های کاری شان قرار داده و تلاش دارد تا زیربناهای اقتصادی کشور را بهبود و تقویت بخشد.

به گفته آقای ذکی، در سه سال حکومت وحدت ملی حدود 70 هزار جوان از موسسات دولتی و غیر دولتی فارغ گردیده اند که از آن جمله حدود 60 درصد آنان مصروف بکار شده اند.

با این حال وزیر کار و امور اجتماعی گفته است که این وزارت تلاش دارد تا درآینده نزدیک کمیته اجرائی ایجاد کار برای جوانان ایجاد نماید و همچنان با استفاده از تکنالوژی  - دستگاه بایمتریک، جلو فساد را از ارگانهای دلتی بگیرد.

آقای ذکی گفته است که وزارت کار و امور اجتماعی همچنان تلاش دارد مرجع واحد را برای پرداخت معاشات متقاعدین و مصونیت اجتماعی ایجاد نماید.

این درحالی است که شمارزیاد از شهروندان، خصوصا جوانان تحصیل کرده از وجود فساد گسترده و بیکاری شاکی بوده و اظهار میدارند که با وجود بست های خالی در ارگانهای دولتی هنوز هم در استخدام کارمندان، شایسته سالاری و صداقت مفهومی ندارد.

دولت سالانه برای 400 هزار افراد حقوق مستمری می‌پردازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد