دیتابیس-سیستم-مساعدت‌های-حقوقی-افتتاح-گردید

دیتابیس سیستم مساعدت های حقوقی از سوی وزارت عدلیه و سازمان انکشاف بین المللی حقوق (IDLO) برای کمک به متهمین حقوقی افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد قاسم حلیمی معین مسلکی وزارت عدلیه امروز سه شنبه(۲۵ ثور) در مراسم افتتاح این سیستم می گوید:" سیستم مساعدت های حقوقی کمک می‌کند تا تعداد وکلای مدافع، قضایا، نوعیت و  ارزیابی واضح از سیستم خدمات حقوقی داشته باشیم".

معین مسلکی این وزارت تصریح می کند که این دیتابیس مساعدین حقوقی وزارت عدلیه، انجمن مستقل وکلای مدافع و هشت موسسه‌ی که خدمات حقوقی رایگان را برای مظنونین و متهمین بی بضاعت ارایه می کنند را دربر دارد..

همچنان در این نشست، خانم دینا باون رییس پروژه حمایت از دسترسی به عدالت مؤسسه انکشاف بین المللی حقوق در افغانستان گفت: دیتابیس مساعدت‌های حقوقی در افغانستان یک سیستم مهم و دوامدار در راستای ارایه خدمات حقوقی خواهد بود.

این دیتابیس به زبان‌های دری، پشتو و انگلیسی فعال بوده و توانایی درج قضایای جزایی، مدنی، مشوره دهی حقوقی و حمایت از متضررین را دارا می باشد.

روح الله قاری زاده رییس انجمن مستقل وکلای مدافع کشور که در این کنفرانس صحبت می‌کرد، آغاز کار این دیتابیس را مهم دانسته و اظهارداشت که هماهنگی میان ادارات حقوقی، جامعه مدنی و دولت، به دست آوری آمار و گزارش گیری دقیق توسط این سیستم، عدم توظیف وکلای مدافع از سوی چندین نهاد روی قضایای حقوقی به گونۀ هم‌زمان و نظارت و ارزیابی دقیق از ارایه خدمات حقوقی در کشور، از مزایای این دیتابیس است.

این در حالی است که در گذشته این سیستم وجود نداشت و با ایجاد آن، روند ثبت، رسیده گی و گزارش دهی از ارایه خدمات حقوقی در کشور، ساده و معیاری می‌شود.

دیتابیس سیستم مساعدت‌های حقوقی افتتاح گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد