دیدار-رئیس-جمهور-غنی-با-فارغین-رشته-پزشکی،-بنیاد-آغاخان

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز با ۱۴ تن از داکترانی که در هفت بخش مختلف از سوی بنیاد آغاخان مورد آموزش قرار گرفته اند، دیدار کرد.

این داکتران که برای مدت چهارسال در شفاخانه انستیتوت طبی فرانسه در کابل و سه ماه در شفاخانه آغاخان در شهر کراچی تحت آموزش بودند، از پایان موفقانۀ آموزش شان ابراز خرسندی کردند.

آنان که به کمک مالی فرانسه مورد آموزش قرار گرفته اند، از حکومت بخصوص از رئیس‌جمهور خواهان فراهم نمودن زمینه آموزش‌های بیشتر مسلکی گردیدند.

رئیس‌جمهور غنی ضمن تبریکی به داکتران متذکره، گفت که شما با آموزش‌ های مسلکی که کسب نموده اید، زمینه را برای ارائه خدمات صحی بهتر به مردم فراهم خواهید کرد، زیرا قبلاً در این عرصه ها کسی آموزش ندیده بود.

رئیس‌جمهور کشور از داکتران متذکره خواست تا طی نشستی با داکتر تیمور علم مشاور صحی‌اش در مورد فراهم نمودن زمینه‌های کاری و یا تحصیلات بیشتر، صحبت نمایند.

محمداشرف غنی گفت که با اعمار شفاخانه معیاری از سوی بنیاد آغا خان در کابل، ضمن فراهم شدن زمینه‌های کاری به شما و سایر داکتران، برای هموطنان ما سهولت‌های بیشتر صحی نیز فراهم خواهد شد.

سپس داکترعبدالله فهیم مسئول شفاخانه انستیتوت طبی فرانسه، گفت که شفاخانه انستیتوت طبی فرانسه در بخش‌های تداوی امراض قلبی و چشم و امراض اطفال مجهز می‌باشد. وی افزود که شفاخانه متذکره از حالت ابتدایی به حالت متوسط قرار گرفته است و آرزمندیم که در آینده به یک شفاخانه مجهز مبدل گردد.

داکتر فهیم گفت که شفاخانه انستیتوت طبی فرانسه آماده است که در هر زمان سهولت‌های اکمال تخصص را برای داکتران افغان فراهم نماید

دیدار رئیس جمهور غنی با فارغین رشته پزشکی، بنیاد آغاخان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد