دیدار-رئیس-جمهورغنی-با-زنان-بی-سرپرست

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز به مناسبت روز جهانی زن با شماری از زنان بیوه و همچنان یتیمان کشور دیدار وابراز همدری کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن خانم اول کشور نیز حضور داشت، ابتدا انجنیر ذکیه وردک ضمن تبریکی روز جهانی زن به تمام زنان کشور، نشست امروز با زنان بیوه را یک شکل متفاوت تجلیل از روز جهانی زن دانست.

خانم ذکیه وردک، افزود که این زنان شوهران و فرزندان شانرا که در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور فعالیت داشتند، از دست داده و مشکلات زیادی را متقبل شده اند. وی از رئیس جمهور تشکری کرد که در این نشست، صدا، مشکلات و پیشنهادات آنانرا استماع می نماید.

سپس خانم ملالی شینواری صحبت کرد و از خانمی به اسم ذوالحجه یادآوری نمود که فرزندانش در دفاع از کشور در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی به شهادت رسیده اند.

خانم ذوالحجه طی صحبتی، گفت که سه فرزندش در راه دفاع از کشور و مردم از سوی دشمنان وطن به شهادت رسیده اند و یکتن دیگر از آنان با وجودیکه زخم برداشته، هنوز هم در سنگر مبارزه برحق نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قرار دارد.

وی گفت که در راستای دفاع از کشور به شهادت فرزندان خود افتخار می کند و آماده قربانی های بیشتر در این راه می باشد. خانم ذوالحجه از رئیس جمهور خواست که مشکلات شهدا، بیوه ها و فرزندان یتیم را حل نماید.

رئیس جمهور غنی پس از استماع خواست ها و مشکلات آنان، گفت که روز جهانی زن در حقیقت روز زنانی است که آواز شان رسانیده و یا شنیده نمی شود، اما من به رای مردم افغانستان، بیوه زنان، مردم بی بضاعت و سایر اقشار کشور به عنوان خادم تان انتخاب شده ام و صدا و پیشنهادات و خواست های شما را می شنوم و برای حل آن اقدام می نمایم.

رئیس جمهور، وطن دوستی و صبر و استقامت خانم ذوالحجه را مورد ستایش قرار داده، گفت که حل مشکلات خانم ذوالحجه منحیث یک مادر شجاع و با عفت، مسئولیت همه ماست. وی افزود که برای حل مشکلات خانوادۀ خانم ذوالحجه، به مسئولین مربوطه هدایات عاجل خواهد داد.

رئیس جمهور از اشتراک کننده گان نشست مذکور تشکری کرده، گفت که خواست ها و پیشنهادات شانرا به خانم اول کشور بسپارند تا برای حل آن اقدامات صورت گیرد. وی افزود که در زمینه توجه و رسیدگی به خانواده ها و اولادهای شهدا به مسئولین مربوط هدایت واضح خواهد داد.

محمد اشرف غنی گفت که رسیدگی به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور  را به صورت ماه وار با وزارت خانه ها و مسئولین تعقیب خواهد کرد و در این راستا هیچگونه سهل انگاری را نمی پذیرد.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که دشمنان افغانستان، دشمنان انسانیت و افغانیت اند و برای مقابله با آنها باید بیشتر از پیش ارادۀ قوی داشته باشیم. وی افزود که دشمنان افغانستان حتماً به شکست مواجه می شوند، زیرا راه شهدای ما، راه برحق است.

دیدار رئیس جمهورغنی با زنان بی سرپرست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد