دیدار-رئیس-جمهورغنی-با-سران-ترکتباران-و-اعضای-شورای-مرکزی-حزب-جنبش-ملی

محمد اشرف غنی در دو دیدار جداگانه با اعضای مرکزی حزب جنبش ملی و بزرگان ترکتباران کشور در مورد قضیه ایشچی گفتگو کردند.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور بعد از ظهر روز گذشته با شماری از اعضای شورای مرکزی حزب جنبش ملی در ارگ دیدار کرد.

ابتدا لطفالله عزیزی والی جوزجان به نمایندگی از اعضای این حزب صحبت کرده گفت: ما ازموقف حکومت مبنی براینکه موضوع احمدخان ایشچی را در چوکات پروسۀ عدلی و قضایی به بررسی خواهد گرفت، حمایت و تشکر می‌نماییم.

او خواستار حل مسأله گردیده افزود که کشور در مرحلۀ حساس قرار دارد و ما به توانمندی‌های شما باور داریم، امید است که به زودی این مشکل حل شود.

رئیس جمهور کشور، ضمن خوش آمدید به اعضای مرکزی حزب جنبش ملی گفت، تشکر از اینکه در شرایط حساس به منظور مشوره و بحث آمدید، من به حیث رئیس‌جمهور در جایگاه قضاوت قرار ندارم، از آن‌جایکه موضوع جنبۀ حقوقی دارد، بناً باید تحقیقات همه جانبه، قضاوت عادلانه و مستقلانه صورت گیرد.

رئیسجمهور محمداشرف غنی گفت که هر یک ما مسوولیت داریم، در حفظ قانونیت تا ایجاد حس امنیت و آرامش عمومی تلاش ورزیم و رسیدگی به این موضوع ضرورت به حوصله‌مندی بیشتر در کار مستقلانه سکتور عدلی و قضایی دارد.محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، شام امروز با شماری از بزرگان و نمایندگان قوم ترک‌تبار در ارگ دیدار کرد.

دیدار رئیس جمهورغنی با شمرای از ترکبتاران:

در این دیدار داکترعزت‌الله عامد به نمایندگی از دیگران صحبت کرده، از اجراآت سریع رئیس‌جمهور در زمینۀ رسیدگی به موضوع احمدخان ایشچی تشکر کرد. او در خصوص شخصیت آقای ایشچی نیز صحبت کرد.

بکتاش ایشچی فرزند احمدخان ایشچی در این دیدار گفت، اندوهِ که من دارم با کلمات اظهار نمی‌شود، شما مرجع عالی هستید که امروز ما به‌حضور تان آمدیم. او در این زمینه خواستار تأمین عدالت گردیده گفت که تاریخ در بارۀ حکومت شما قضاوت خواهد کرد.

رئیس‌جمهورکشور از حاضرین که به‌منظور مشوره نزد وی حضور یافتند، تشکری کرده گفت، ارادۀ سیاسی برای تطبیق حاکمیت قانون وجود دارد، انتظار داریم که با حوصله‌مندی فرصت داده شود تا قانون از مراجع مربوط آن در این راستا تطبیق گردد.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی افزود که من به حاکمیت قانون باور کامل دارم و به‌شمول من هیچ‌کس مافوق قانون نمی‌باشد. او افزود که این مسأله از طریق مراجع عدلی و قضایی با استقلالیت کامل پیگیری خواهد شد.

 

دیدار رئیس جمهورغنی با سران ترکتباران و اعضای شورای مرکزی حزب جنبش ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد