رئیس-جمهور-به-مناسبت-روز-زن؛-قاچاقچی-مواد-مخدر-را-آزاد-کرد

رئیس جمهورغنی به مناسبت هشت مارچ روز جهانی زن طی فرمانی ۳۰ نفراز قاچاقچیان مواد مخدر را از زندان آزاد کرد

به گزارش افغان نیوز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر با نشر خبرنامه یی گفت که این افراد از جانب دادگاه سه گانه کشور در قضایای جداگانه جرایم قاچاق مواد مخدر به حبس های تنفیذی مختلف محکوم به مجازات شده بودند.

ریاست عمومی دادستانی اختصاصی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر به اساس فرمان ریاست جمهوری این افراد را از بند رها و دوباره با فامیل شان پیوستند.

پولیس این 30 تن را حین قاچاق مواد مخدر از ولایات مختلف کشور بازداشت کرده بوده اند.

این افراد در گذشته به جرم قاچاق مواد مخدر و مسکرات به قید های مختلف طی دادگاه عادلانه محکوم به مجازات شد بودند که مدت قید شان سپری و به تاسی از مفاد فرمان مقام عالی ریاست جمهوری از قید آزاد گردیدند.

این درحالیست که به اساس این فرمان ریاست جمهوری هفته گذشته ماه روان ۸ تن خانم که به جرم قاچاق مواد مخدر زندانی بودند در حبس های شان تخفیف آمده و نیز از بند رها شده اند.

قابل تذکر است که مرکزعدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر در سال 1384 خورشیدی تاسیس و به اساس ماده های 17 و 18 قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر صلاحیت رسیدگی عدلی و قضایی قضایای که مقدار آن حدل اقل 2 کیلوگرام هیرویین،10 کیلوگرام تریاک، 50 کیلوگرام چرس، 50کیلوگرام مواد کیمیاوی جامد و 50 لیتر مشروبات الکولی یا مسکرات باشند از سراسر کشور دارا است.

رئیس جمهور به مناسبت روز زن؛ 30 قاچاقچی مواد مخدر را آزاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد