رئیس-جمهور-غنی-زنان-در-سمت-های-کلیدی-به-کار-گماشته-خواهند-شد

رئیس جمهورغنی بیان داشته که اکثر کار ها برای رشد زنان در مرکز صورت گرفته و پس از این در زمینه استخدام زنان در سمت های کلیدی در نقاط دور دست کشور نیز توجه می شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور در سفرش به ولایت لغمان، طی دیداری با شماری از زنان و فعالان حقوق زن، مشکلات و پیشنهادات آنان را استماع کرد.

در این دیدار نسیمه سادات به نمایندگی از زنان صحبت کرد و ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور گفت که پیشرفت های زنان در زمینه های تعلیمی، امور اجتماعی، مشارکت اقتصادی و سایر عرصه ها کافی نیست، این پیشرفت ها باید به نقاط دور دست گسترش یابد ، زیرا زنان هنوز هم به مشکلات زیادی دچار می باشند.

وی گفت که مردم لغمان صلح می خواهند و از طرح های جامع و عملی شما حمایت می کنند. خانم سادات افزود که ما زنان خواهان تعلیم، ارتقای ظرفیت، توسعۀ پوهنتون لغمان، ایجاد پوهنځی شبانه برای زنان و دادن سهم بیشتر به زنان در نهادهای عدلی و قضایی و مبارزه برضد رسوم و عنعنات منفی می باشیم

رئیس جمهور بیان داشت که واقعاً اکثریت فعالیت ها در مرکز صورت گرفته است که گسترده نمی باشد. در پست های مستوفیت و ولسوالی ها و سایر پست های مشابه، برای استخدام زنان توجه صورت می گیرد.

وی افزود که اکنون ظرفیت زنان افزایش یافته است، در امتحانات آتشۀ تجارتی بلندترین نمره را یک خانم بدست آورد و سهم زنان باید در تمام سطوح افزایش یابد.

این در حالی است که شمار زیادی از موسسات در نقاط مختلف کشور برای رشد و انکشاف زنان فعالیت دارند.

رئیس جمهور غنی: زنان در سمت های کلیدی به کار گماشته خواهند شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد