رسانه-ها-از-زنان-استفاده-ابزاری-می-کنند

عدم مصونیت زنان در رسانه ها و استفاده تجاری ازآنان در عرصه سیاست و موسیقی ، صدمه بزرگی متوجه مقام زن گردیده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: زهره یوسف، نماینده رولا غنی بانوی نخست کشورامروز سه شنبه(17 حوت) طی کنفرانسی بیان داشت ،که رسانه های تصویری افغانستان از زن به عنوان وسیله تبلیغاتی محصولات تجاری و از زیبایی ظاهری آنها در عرصه سیاست، بدون در نظر داشت توانمندی های علمی سوء استفاده می کنند و این بانوان را به نمایش می گذارند، تا بازار تجارت و جلب مخاطب خود را گرم نمایند.

بانو یوسف تاکید کرد از سویی هم "خبرنگاران در افغانستان فقط به دنبال به چالش کشیدن وکوچک جلوه دادن مهمانان خود دررسانه می باشند و از این طریق می کوشند که به آنان وانمود کنند که کم سواد یا بی سواد هستند."

در همین حال ثریا صبح رنگ، مسوول کمیسیون مستقل حقوق بشر ضمن تایید گفته های نماینده بانوی اول اظهار داشت، تلویزیون ها با ایجاد برنامه های طنز و به تمسخرکشاندن زنان تلاش دارند تا محدودیت هایی برای بانوان در مطبوعات ایجاد کنند.

وی خاطر نشان ساخت، احترام به حقوق زن زمانی عملی می شود که از کارکردهای حکومت نظارت صورت گیرد که به چه میزان برای بانوان در رسانه ها سهولت ایجاد کرده اند. تا آنان به راحتی بتوانند به رسانه ها و کار در رسانه اعتماد نمایند.

خانم صبح رنگ افزود، حمایت از ژورنالیستان به مثابه حمایت از حقوق بشر است و رسانه ها نیز با در نظر داشت اصول کاری و خبرنگاری باید زمینه پیشرفت آنان را محدود نسازند.

مسوول کمیسیون مستقل حقوق بشر تاکید نمود که خبرنگاران زن در کشور با خطرات جدی مواجه هستند و در محل کارشان نیز در ناامنی به سر می برند.

درهمین حال شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری با رد این گفته ها تاکید کرد که زنان می توانند با ارتقای ظرفیت و ایجاد توانایی در خودشان زمینه شغلی را برای خود مساعد نمایند.

آقای مرتضوی علاوه کرد، صاحبان رسانه ها باید درتلاش برای  غنامندی  و حفظ خبرنگاران خود باشند تا بتوانند حامیان بیشتری برای رسانه ها کسب نمایند تا مجبور به استفاده از هنرمندان موسیقی دراین عرصه نگردند.

رسانه ها از زنان استفاده ابزاری می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد