رسیدگی-به-امور-مهاجرین-از-اولویت-های-کاری-حکومت-است

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در ژنو بیان کرد که رسیدگی به مشکلات مهاجرین یکی از مشکلات اساسی و از اولویت کاری حکومت وحدت ملی است.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور امروز (پنج شنبه 15میزان) در شهر ژنو با خانم آن کلیر ریچارد معاون وزارت امورخارجه امریکا در امور نفوس، مهاجرت و پناهندگان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست رئيس اجرائیه کشور در مورد وضعیت مهاجرین افغانستان صحبت نمود و آن را یکی از مشکلات جدی کشور و از اولویت‌هایی کاری حکومت وحدت ملی دانست.

همچنان رئیس اجرائیه کشور به مشکلات مهاجرین افغانستان در پاکستان و ایران اشاره نمود و علاوه کرد: "حکومت افغانستان در زمینه رسیدگی به مشکلات مهاجرین در این دو کشور اقدامات ویژه‌ای را روی دست گرفته و در تلاش است در همکاری با پاکستان و ایران و سازمان‌های بین‌المللی فشار بالای آنان کاهش یابد و زمینه‌های برگشت آبرومندانه آنان در داخل کشور به کمک نهادهای حکومتی و سازمان‌های بین‌المللی فراهم گردد".

رئیس اجرائیه در ادامه علاوه کرد:"به ژنو آمده‌ایم تا در این زمینه در شصت و هفتمین نشست سالانه کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) مشکلات و دشواری‌های مهاجرین و همچنان زمینه‌های رسیدگی به آنان را مورد بحث قراردهیم".

 رئیس اجرائیه کشور همچنان در بخش دیگر از صحبت‌های خویش افزود که در نشست چهارجانبه به اشتراک کمیساریای سازمان ملل،‌ نمایندگان حکومت‌های پاکستان و ایران برای بحث در باره مهاجرین افغانستان در این کشور‌ها شرکت می‌کند و همچنان به صورت دوجانبه با روئسای هیئت‌های پاکستان و ایران ملاقات می‌کند.

خانم ریچاد در قدم نخست موفقیت حکومت افغانستان را در کنفرانس بروکسل تبریک گفت و مشکل مهاجرت و مهاجرین را یکی از دشواری‌های عمده جهان و حکومت افغانستان دانست و وعده سپرد که کشورش آماده است افغانستان در این عرصه کمک نماید.

این گفته ها در حالی مطرح میشود که پیش از برگزاری کنفرانس بروکسل حکومت افغانستان و اتحادیه اروپا سندی را به امضا رساندند که بر اساس آن افغانستان بازگشت مهاجران از کشور های اروپایی را پزیرفته است.

در طول دو سال گذشته سیل از مهاجران افغان به دلیل عدم امنیت و نبود ثبات اقتصادی؛ افغانستان را ترک کردند و 250 هزار تن وارد کشور های اروپایی شدند.

رسیدگی به امور مهاجرین از اولویت های کاری حکومت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد