رشد-کیفی-تحصیلات-از-اولویت-های-حکومت-ملی-می-باشد

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید که دانشگاه های افغانستان از لحاظ کیفیت مشکل دارد و رشد کیفی تحصیلات از اولویت های حکومت وحدت ملی است.

به گزارش افغان نیوز: سخنگویان حکومت امروز سه شنبه (24حوت) از نمایشگاه تحصیلی در کابل بازدید کرد.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری در جریان بازدید از این نمایشگاه گفت که تمرکز روی کیفیت تعلیمات و تحصیلات  در کشور یکی از اولویت های حکومت وحدت ملی می باشد.

وی افزود: " نهاد های تحصیلی و تعلیمی ما از نقطه نظر کمیت رشد زیاد نموده است ولی از نگاه کیفیت مشکلات داریم.  حکومت پالیسی ها را روی دست گرفته تا کیفیت تحصیلات و تعلیمات در کشور بهبود یابد".

این برنامه که به ابتکار مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت هماهنگ شده بود، سخنگویان وزارت خانه های تحصیلات عالی، معارف، زنان، اطلاعات و فرهنگ، فواید عامه، شهر سازی و مسکن درین نمایشگاه حضور داشتند.

استاد فیصل امین سخنگوی وزارت تحصیلات عالی از برگزار کنندگان این نمایشگان جهت تدویر آن سپاسگذاری نموده و خواهان ادامه تدویر همچو برنامه ها در آینده شد.

موصوف افزود:  باید یک رقابت مثبت جهت بهبود کیفیت تدریس در پوهنتون ها و نهاد های تحصیلات عالی کشور ایجاد شود.  تنها علم می تواند ما را به قله های بلند رفاه و آسایش برساند و وابستگی مردم ما را با کشور های همسایه کاهش دهد.

وی از مسؤلین این نهاد های تحصیلی خواست تا در عرصه کاهش فیس و تفویض بورسیه های تحصیلی به محصلین توجه نمایند تا استعداد ها در کشور رشد و بالندگی نمایند.

نمایشگاه تحصیلی برای مدت چهار روز از ۲۲ حوت الی ۲۵ حوت  در مرکز نمایشگاه های افغانستان از طرف همین نهادها دایر گردیده است.

 

 

رشد کیفی تحصیلات از اولویت های حکومت ملی می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد