رفت-و-آمد-موتر-های-شیشه-سیاه؛-کابل-را-ناامن-ساخته-است

شماری از فعالان مدنی درکابل نگرانی شانرا از گشت و گذار موترهای شیشه سیاه اعلام کرده و ابراز میدارند که عامل همه نا امنی ها، ترس، مغشوش ساختن اذهان عامه، انتحاری، انفجارها، موجودیت این نوع موترها درداخل شهر میباشد.

به گزارش افغان نیوز:  از آغاز سال جاری تا کنون مردم افغانستان از اوضاع جاری کشور و حاکمیت حکومت وحدت ملی درکشور شاکی بوده است. هر روز شاهد قربانی و ترک کشور از سوی صدها جوان هستیم.

شماری از فعالان مدنی از دوسته گی ها و اختلافات میان سران حکومت وحدت ملی،  احزاب سیاسی، رهبران جهادی، تشکیل ائتلاف ها و جبهه گیری های سیاسی، ترور، اختطاف، انفجار و انتحاری بیش ازحد توسط موترهای شیشه سیاه  بدون جواز را نگران کننده خوانده و انگشت انتقاد به طرف  رویکرد حکومت وحدت ملی افغانستان مخصوصا محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور بلند میکنند.

این فعالان مدنی با همسویی حزب مشارکت ملی افغانستان امروز سه شنبه ( 27 – سرطان)، طی گردهمایی درکابل بیان داشتند؛ یکی از عوامل انتحار و انفجار، موجودیت موترهای شیشه سیاه درشهر کابل میباشد.

نجیب الله کابلی رییس حزب مشارکت ملی افغانستان میگوید:« تروریست ها دراین موترهای شیشه سیاه انتقال داده میشوند».

آقای کابلی می افزاید، تمام نگرانی های شب و روز شهروندان کابل بخاطر گشت و گزار موترهای شیشه سیاه درشهر کابل می باشد که با سو استفاده از نمبرپلیت موترهای اعضای پارلمان، تمام تروریست ها و دشمنان مردم افغانستان عامل قتل، ترور، انفجار و انتحار کشور مخصوصا درشهر کابل هستند.

وی خاطرنشان ساخت؛ مسوولین امنیتی باید جواز موترهای شیشه سیاه را لغو نموده و جلو عبور و مرور این نوع سایط را در شهر کابل بگیرد. او گفت طفلیکه به مکتب میرود، مادری که در خانه انتظار برگشت پسر خود است و تجاری ملی که به تجارت خود میروند همه مردان و زنان از موترهای شیشه سیاه درترس و وحشت به سر می برند.

این درحالی است که از چندهفته قبل به این طرف دولت افغانستان شاهد تشکیل ائتلاف ها، جبهه گیرهای سیاسی و اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی و سران احزاب سیاسی بوده که مردم عدم اعتماد شان را  نسبت به روند ناکام حکومت داری با حرکت های مدنی اعلام میدارد.

اما؛ دراین روزهای اخیر مردم افغانستان تمام نگرانی های شانرا، گشت و گزار موتر های شیشه سیاه درشهر کابل خوانده وهمچنان گفته اند که عامل تجاوز بالای اطفال، بمب گزاری، انتحاری و قاچاق مواد مخدر هستند. حتی افرادیکه خادم مردم افغانستان خود را قلمداد میکنند.

قابل ذکر است که شماری از فعالان مدنی درکابل نمبر پلیت عراده جات وکلای شورای ملی، مشرانو جرگه را مشکل جدی برای مردم دانسته و گفته اند که با سو استفاده عده ی از وکلای شواری ملی و مشرانو جرگه از این نمبر پلیت ها، قاچاق مواد مخدر، انتقال تروریزم و انواع مختلف استفاده جویی را مینمایند.

حزب مشارکت ملی افغانستان و فعالان مدنی درکابل طی اعلامیه شان از تمام کسانیکه دارای موترهای شیشه سیاه هستند، خواستار پاک کاری داوطلبانه فلم های موتران شان شده و بیان داشته اند که اگر ارگان های امنیتی و کشفی تا دوهفته دیگر مانع گشت و گزار این نوع وسایط نشوند حزب مشارکت ملی افغانستان و نهادهای مدنی به حرکت مدنی شان ادامه داده و به جاده های شهر خواهند برآمدند.

رفت و آمد موتر های شیشه سیاه؛ کابل را ناامن ساخته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد