رهایی-نزدیک-به-شهروند-کشور-از-زندان‌های-پاکستان

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان ا.ا اعلام کرده که ۲۶ تن از شهروندان افغانستان از زندان‌های پاکستان آزاد و به کشور برگشت داده شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان امروز (پنج‌شنبه، 20 میزان)  در ایکس نوشته است که ۲۶ شهروند افغانستان که توسط پولیس پاکستان بازداشت شده بودند، از زندان این کشور آزاد شد‌ه‌اند.

این وزارت گفته است که زندانیان تازه آزاد شده روز گذشته (چهارشنبه، ۱۹ میزان)  از طریق مرز تورخم ولایت ننگرهار  وارد افغانستان شده‌اند.

وزارت امور مهاجرین در  پیامی دیگر از برگشت  چهار هزار تن مهاجران افغانستان از طریق گذرگاه سپین بولدک و مرز تورخم   خبر داده است.

این وزارت نگاشته  است که از این میان ۲۱۶ خانواده که شامل ۳۵۹ نفر می‌باشند از سوی پولیس پاکستان به صورت اجباری برگشت داده شده‌اند.

این در حالی است که پاکستان به همه‌ مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان تا ۳۱ اکتبر مهلت داده است تا داوطلبانه خارج شوند یا از اول نوامبر با اخراج اجباری مواجه خواهند شد.

با وجود انتقادها و درخواست‌ نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری برای توقف اخراج اجباری و دستگیری خشونت‌آمیز پناهجویان، پاکستان خانواده‌های افغان را همچنان به افغانستان برمی‌گرداند.

اکسپرس تریبون پاکستان گزارش داده است که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت حمایت شان را از پاکستان برای «توسعه یک مکانیسم جامع و پایدار برای ثبت و مدیریت شهروندان افغانستان» اعلام کرده‌اند.

طبق گزارش این رسانه، این نهادها ضمن قدردانی از میزبانی پاکستان از مهاجران افغانستان، از دولت پاکستان درخواست کردند تا نقض حقوق بشر را که ممکن است با اخراج مهاجران رخ دهد، در نظر بگیرد.

این رسانه نوشته است که مقام‌های پاکستان روز سه‌شنبه گفته‌اند که اسلا‌آباد تصمیم خود را برای اخراج همه‌ خارجی‌ها، عمدتا شهروندان افغانستان، که به‌طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، تغییر نمیدهند.

رهایی نزدیک به 30 شهروند کشور از زندان‌های پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد