روزانه-هزار-جلد-پاسپورت-برای-افغان-های-مقیم-عربستان-توزیع-میشود

شماری از افغان های مقیم عربستان عملکرد حکومت را برای رفع مشکلات شان تاثیرگذار دانسته و بیان کردند که روزانه حدود هزار پاسپورت به افغان های ساکن در این کشور توزیع می گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور، روز گذشته با نمایندگان افغان‌های مقیم عربستان سعودی در ارگ ملاقات کرد.

این افراد به‌خاطر رویداد تروریستی قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین به رئیس جمهور و همۀ شهروندان کشور تسلیت گفتند.

آنان ضمن تشکر از سفر سال گذشته رئیس جمهور به کشور عربستان و استماع مشکلات وپیشنهادات افغان ها ، تصریح نمودند: درحال حاضرمشکلات آنان از بابت اخذ پاسپورت حل گردیده است.

این نمایندگان افزودند که روزانه تا حدود ۱۰۰۰ پاسپورت به افغان‌ها توزیع می‌گردد و تسهیلات بیشتری برایشان در آن کشور فراهم گردیده‌است.

آنها از برنامه‌های حکومت به‌ویژه از پلان‌های توسعه‌یی و نیز تلاش‌های رئیس‌جمهورغنی برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان، اعلام حمایت کردند.

نمایندگان افغان‌های مقیم عربستان سعودی پیشنهاد نمودند: هر افغان که در عربستان سعودی پاسپورت اخذ می‌نماید، به صندوق شهدا مبلغ نقدی را پرداخت نماید.

رئیس جمهورغنی از حمایت های همه جانبۀ افغان های مقیم عربستان سعودی نسبت به برنامه های حکومت تشکر کرده گفت: در صحبتی که طی سفر سال گذشته با مقام های عربستان سعودی داشته‌ام، آنان از رفتار نیک افغان های مقیم آن کشور خرسند بودند.

رئیس جمهور کشور افزود که صندوق حمایت از شهدا وجود دارد و از آنها خواست که پیشنهادات شانرا جهت سهم در این صندوق تهیه و ارائه نمایند. وی تأکید ورزید که رسیدگی به خانواده های شهدا، تهیه مسکن و توجه به نیروهای امنیتی ودفاعی در اولویت کار ما قرار دارد.

روزانه هزار جلد پاسپورت برای افغان های مقیم عربستان توزیع میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد