روزانه-چهار-زن-در-افغانستان-مورد-خشونت-قرار-می-گیرند-

شمار ی از مدافعان حقوق زن در کشور میگویند هنوز در افغانستان خشونت علیه زنان بی داد می کند و به طور اوسط روزانه ۴ زن مورد خشونت های خانوادگی قرار می گیرند.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: حمیرا ثاقت، رییس خبرگزاری زنان و یکی از فعالین حقوق زنان در کابل امروز چهارشنبه (۱۰ سنبله) در کنفرانس خبری  به رسانه های گفت: دیگر نباید ارزش های زن شعارزده شود و حضور جوانان و زنان نباید در بحث های شعاری خلاصه گردد.

رئیس خبرگزاری زنان ضمن ابراز این مطلب اظهار می دارد که هنوز هم در کشورما قوانین زن ستیزی  زیاد است که ما را با چالش مواجه می سازد.

بانو ثاقب تاکید کرد هنوز پارلمان کشور در رابطه با قانون منع خشونت علیه زنان ناکام است و وزارت عدلیه  قانون خانواده را ندیده می گیرد.

حمیرا ثاقب خاطر نشان ساخت که دراکثر نقاط  کشورهنوز زنان به ابتدایی ترین امکانات آموزشی و بهداشتی دسترسی ندارند.

وی  همچنان علاوه  می کند که بی سوادی در میان زنان در کشور به صورت گسترده وجود دارد که؛ این مشکلات زنان را از  بسیاری حقوق شان بی اطلاع گذاشته است.

رییس خبرگذاری زنان افزود؛ آمار قتل های ناموسی افزایش یافته و فرهنگ و ادبیات زنان با چالش مواجه است.

او اضافه می کند که مردسالاری با اینکه از سهم گیری زنان دربسیاری مسایل اجتماعی و سیاسی کاسته است، خشونت های خانوادگی را نیز به دنبال داشته؛ اما بحث غیر انسانی بیشتر از این ها وحشت برانگیز است که هر روز گوش و بینی زنان بریده می شود.

بانوحمیرا ثاقب تصریح کرد که جامعه باید به همه مسایل خصوصا به زنان و جوانان واقع گرا باشند تا به خشونت ها و حق تلفی رسیدگی شود.

در ادامه خانم ثاقب یادآورشد که  آنچه را او دنبال می کند و نگران است حکومت نیز از همان موضوع نگرانی دارد، اما نکته قابل توجه این است که کار عملی جهت اوضاع نابسامان زنان وجوانان صورت نمیگیرد.

 

روزانه چهار زن در افغانستان مورد خشونت قرار می گیرند.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد