روزانه-۸۵۰-مهاجر-افغان-از-ایران-به-کشور-برمی‌گردند

وزارت امور مهاجرین وعودت‌کنندگان طالبان اعلام کرده‌ که اخیرا میزان برگشت مهاجرین افزایش یافته و روزانه بیش از ۸۵۰ نفر از ایران به کشور برمی‌گردند.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه این وزارت که امروز یک‌شنبه(۸، جوزا) منتشر شده، آمده است که روز گذشته بیش از ۸۵۰ مهاجر افغان از ایران به افغانستان برگشته یا جبرا اخراج شده‌اند.

اعلامیه‌ می‌افزاید که از این میان بیش از ۵۰۰ تن آنان به اجبار توسط پولیس ایران بازداشت و به کشور برگردانده شده‌اند.

به گفته این وزارت، در میان این افراد، زنان و کودکان نیز شامل‌اند. بسیاری از کسانی که از طریق مرز نیمروز وارد این ولایت شده‌اند، توسط سازمان بین‌المللی مهاجرت کمک دریافت کرده‌اند.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان همچنین گفته‌است که روز گذشته، ۲۴۰ نفر به شمول زنان و کودکان از پاکستان به وطن برگشته‌اند.

این وزارت افزوده‌است: بیش‌تر کسانی که از مرز اسپین بولدک در ولایت قندهار وارد کشور شده‌اند، فاقد اسناد بوده و به گونه غیرقانونی وارد پاکستان شده‌بودند.

مشخص نیست که آن‌ها داوطلبانه به کشور بازگشته‌اند یا توسط پولیس پاکستان، اخراج شده‌اند.

این در حالی است که با سقوط نظام پیشین، صدها هزار نفر به دلیل فقر و تنگ‌دستی، کشور را ترک کرده و به کشورهای همسایه به خصوص ایران و پاکستان رفتند.

اما این دو کشور اعلام کرده‌اند که قبل از این میزبان میلیون‌ها مهاجر افغانستان بوده‌اند و بیش از این ظرفیت پذیرش پناهجویان تازه را ندارند.

روزانه ۸۵۰ مهاجر افغان از ایران به کشور برمی‌گردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد