روزشماری-دختران-برای-رفتن-به-مکتب؛-کار-ناتمام-بازگشایی-جریان-دارد

مسوولان وزارت معارف در نشست گزارش‌دهی دولت به ملت بار دیگر از بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم وعده دادند.

به گزارش افغان نیوز؛ عزیز احمد ریان، رییس نشرات وزارت معارف در گزارش‌دهی سالانه این وزرات گفت که کار بر روی بازگشایی مکاتب دخترانه جریان دارد و بزودی دروزاه‌های مکاتب به روی دانش‌آموزان دختر بازگشایی خواهد شد.

ریان از زمان دقیق بازگشایی مکاتب چیزی نگفت اما؛ به گفته او کمیته هشت نفره بر روی طرزلعمل بازگشایی مکاتب دخترانه کار می‌کنند.

مولوی کرامت الله اخندزاده، معین تعلمیات اسلامی وزارت معارف در این نشست خبری گفت که در سطح کشور هم اکنون ۱۹ هزار نهاد تعلیمی دولتی و خصوصی فعالیت دارند، حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز مصروف آموزش اند و ۲۴۲ هزار معلم به شمول ۹۲هزار معلم زن در این مراکز تدریس می‌کنند.

به گفته آخندزاده، در حال حاضر۱۰ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۴ دانش‌آموز در سراسر کشور مصروف فراگیری تعلیم اند که از این میان ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۸۰۹ دانش‌آموز پسر و ۳ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۱۵ دانش آموز دختر هستند.

او گفت که به حمایت مالی یونیسف به تعداد ۳۷ میلیون کتاب درسی در مکاتب توزیع گردیده و قرار است در هماهنگی با این سازمان در ولایت‌های دور دست که ساختمان ندارند، ۲۰ هزار خیمه توزیع شود.

او افزود که به تعداد ۱۴۲ هزار قطعه شهادتنامه به فارغان صنف‌های ۱۲ و مدارس تعلیمات اسلامی نیز توزیع شده‌است.

مسوولان وزارت معارف می‌گویند که حدود ۱۶ هزار بست خالی به اعلان سپرده شده که از این تعداد افراد واجد شرایط به کار گماشته شدند و قرار است ۱۰ هزار بست خالی دیگر نیز به اعلان سپرده شود.

آژانس افغان نیوزـ مهدی انصاری

روزشماری دختران برای رفتن به مکتب؛ کار ناتمام بازگشایی جریان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد