روند-توزیع-پاسپورت-هفته-آینده-از-سر-گرفته-می‌شود

مسوولان ریاست عمومی پاسپورت از روند توزیع پاسپورت در هفته آینده خبر داده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالکریم حسیب، رییس عمومی پاسپورت امروز ( پنج‌شنبه، ۴ حوت) در یک نشست خبری گفت که روند توزیع پاسپورت روز چهار‌شنبه هفته آینده، ۱۰ حوت در تمامی ولایت‌های کشور آغاز خواهد شد. 

حسیب افزود که ریاست پاسپورت در امر مبارزه با فساد، جلوگیری از جعل اسناد و پاسپورت در یک‌ سال گذشته تلاش‌های جدی نموده و در جریان شش ماه گذشته ۱۵۰ تن کمیشن کار و استفاده جو را بازداشت و به مراجع عدلی و قضایی معرفی کرده است. 

او تاکید کرد: با اینکه روند توزیع پاسپورت در کشور متوقف بود اما؛ این ریاست به دانشجویان، بیماران، تاجران و متقاضیان حج و عمره پاسپورت توزیع کرده است. 

نورالله پتمن، سخنگوی ریاست پاسپورت در این نشست خبری گفت که به منظور عرضه خدمات سریع، شفاف و مطمین به شهروندان کشور، دفترهای مرکزی و ولایتی این ریاست اکمال و تجهیز گردیده است. 

پتمن می‌گوید که با عقد تفاهم‌نامه با شرکت افغان پوست، ایجاد دفتر تاییدی تذکره در مقر این ریاست، انکشاف فورمه آنلاین، ایجاد سیستم تعرفه بانکی الکترونیکی، انکشاف و تقویت سیستم‌ها، تنظیم مراجعین و طی مراحل اسناد، تسهیلات لازم به شهروندان کشور فراهم گردیده است. 

شیرشاه قریشی، معین ریاست پاسپورت می‌گوید که تمام شهروندان کشور می‌تواند از طریق فورم آنلاین در هر ولایت ثبت نام و پاسپورت‌های شان را دریافت نماید.

با این‌حال، نزدیک به شش ماه است که دروازه ریاست پاسپورت به دلیل مشکلات فنی به روی شهروندان کشور مسدود است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

روند توزیع پاسپورت هفته آینده از سر گرفته می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد