رویکردهای-خبری-شماری-از-رسانه-ها-غیرمسلکی-است

دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان ادعا کرده که شماری از رسانه ها در پوشش حوادث اخیر درکابل ،غیر مسلکی عمل کرده و رسالت ملی شان را از یاد برده اند.

به گزارش افغان نیوز: نی « حمایت کننده رسانه های آزاد درافغانستان»، امروز دوشنبه ( 29 – جوزا )، طی نشست مطبوعاتی در کابل بیان داشت؛ در افغانستان رویکرد های خبری شماری از رسانه ها غیر مسلکی بوده و بیشتر رویکردهای مذهبی و دینی را برجسته میسازند.

مجیب خلوتگر رییس دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان میگوید: بعضی رسانه ها با توجه به مذهب و دین رویکردهای خبری شان را به تصویر میکشانند. که این امر حرفه  رسانه ها و روزنامه نگاران را زیر سوال میبرد.

وی اضافه میکند، رسانه ها باید مطابق قانون نافذه افغانستان و ماده بیستم قانون رسانه های همگانی تحت عنوان« رعایت اصول »، مکلف است تا در نشرات شان اصول و احکام دین مقدس اسلام، ارزش های معنوی، اخلاقی و امنیت روانی ملت را رعایت کنند.

دفتر نی خاطرنشان ساخت، اگر رسانه ها مطابق اصول و رسالت خبری شان عمل نکنند، دفتر حمایت از رسانه های آزاد افغانستان ازطریق کمیسیون رسیدگی به تخطی های رسانه ها مسئله را دنبال خواهد کرد.

بنأ؛ رسانه ها به عنوان بزرگترین نهاد قابل اعتماد مردم، با اندک ترین اشتباه شان، نتایج بد را از خود نشان میدهند. همچنان رسانه ها درراستای ملت سازی درافغانستان میتوانند قدم مهم را بردارند.

این درحالی است که دفترحمایت از رسانه های آزاد افغانستان « نی »، ابرازداشت؛  با توجه به وضعیت جاری و نابسامانی های کشور، کار رسانه ها بیشتر و حساس تر شده است. رسانه ها هیچ گاه نباید درزمینه جداسازی شهرندان از یکدیگرعمل کنند.

قانون اساسی افغانستان به صراحت میگوید هرنوع تبعیض و امتیازمیان اتباع افغانستان ممنوع است.

بنابراین؛ با درنظرداشت احکام متذکره قوانین نافذ کشور، هیچ رسانه ی نمیتوانند، مخالف قانون یک کشور عمل نمایند.

رویکردهای خبری شماری از رسانه ها غیرمسلکی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد