ریاست-جمهوری-به-خبرنگاران-در-قندهار-اهانت-کرد

دفتر نی با نشر اعلامیه یی گفته است که کارمندان ریاست جمهوری در جریان سفر رئیس جمهور به قندهار با خبرنگاران محلی آن ولایت رفتار اهانت آمیز داشته است.

به گزارش افغان نیوز: دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان (نی) با نشر اعلامیه یی گفته که هیچ نهادی حق ندارد مانع دسترسی به اطلاعات به شمول تصویر‌برداری رسانه‌ها و خبرنگاران شود

بر اساس اعلامیه در پی سفر روز دوشنبه( 21 جوزا) رییس جمهور غنی به قندهار، شماری از خبرنگاران محلی این ولایت گزارش دادند که خبرنگاران را هفت ساعت قبل برای پوشش سخنرانی رییس جمهور خواسته بودند، اما پس از رسیدن آقای غنی گروه مطبوعاتی ارگ و محافظان خاص رییس جمهور به خبرنگاران اجازه تصویر برداری و پوشش سخنرانی رییس جمهور را ندادند.

خبرنگاران محلی قندهار این برخورد ارگ را بی‌احترامی و اهانت به جامعۀ خبرنگاری دانسته و خواهان اعاده حیثیت شدند. 

در واکنش به اعتراض خبرنگاران قندهار ، ارگ ریاست جمهوری گفته است: "هيات امناي خرقه مبارك از هرنوع تصوير برداري معذرت خواستند".

 اما خبرنگاران قندهار می‌گویند قبل از این هیچ ممانعتی برای تصویربرداری از خرقه مبارک وجود نداشت.

عکس های منتشر شده از سخنرانی رییس جمهور در خرقۀ مبارک، نشان می‌دهد که برای تصویر برداران شخصی رییس جمهور ممانعت وجود نداشته است، و این مورد با آنچه ارگ ریاست جمهوری مبنی بر اجازه ندادن از سوی امنای خرقه مبارک می‌گوید  در تضاد است.

نی به ابن باور است که بر اساس قانون هیچ شخص و نهادی حق ندارد مانع تصویر برداری خبرنگاران و رسانه‌ها شود.

عبدالمجیب خلوتگر رییس دفتر نی می‌گوید : " هیچ نهادی حق ندارد مانع دسترسی به اطلاعات به شمول تصویر‌برداری رسانه‌ها و خبرنگاران شود، در صورتی که هیات امنایِ خرقه مبارک در مورد قانون دسترسی به اطلاعات و حق دسترسی شهروندان به اطلاعات نمی‌دانستند، رییس جمهور و گروه مطبوعاتی‌اش به احتمال زیاد میدانستند و نباید دست به یک عمل غیرقانونی می‌زدند. "

نی از ارگ ریاست جمهوری می‌خواهد در این مورد وضاحت بدهد و نسبت به اهانتی که بر خبرنگاران قندهار شده است باید معذرت بخواهد.

 

ریاست جمهوری به خبرنگاران در قندهار اهانت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد