ریاست-جمهوری-به-مناسبت-روز-جهان-زن؛-شماری-از-محبوسین-را-مورد-عفو-قرار-داد

ریاست جمهوری با صدور فرمانی شماری از محبوسین را مورد عفو قرار داده از مجازات شماری دیگر کاسته شد.

به گزارش افغان نیوز: ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی گفته که رئیس ‌جمهور محمد اشرف غنی به مناسبت روز جهانی زن، فرمانی به خاطر تخفیف و عفو مجازات محجوزین و محبوسین صادر نمود.

این فرمان ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (18حوت) به تأسی از حکم مندرج جز ١٨ ماده شصت و چهارم قانون اساسی، محجوزین و محبوسینی را که به حکم قطعی و نهایی محاکم، محکوم گردیده ‌اند، مورد تخفیف و عفوِ حجز و حبس قرار می ‌دهد.

منبع افزوده، طبق این فرمان مجازات محجوزین اناث که به حجز الی پنج سال و محبوسین اناث که به حبس الی شش سال و محجوزین و محبوسین ذکور که به حجز و یا حبس الی چهار سال محکوم گردیده‌ اند، بدون در نظر داشت مدت سپری ‌شده، مورد عفو قرار گرفته و رها می ‌شوند.

در خبرنامه آمده است، همچنین برای محجوزین و محبوسین اناث و ذکور که بیش از مدت‌ های ذکر شده محکومیت دارند، محبوسینی که کبر سن داشته و یا مصاب به امراض صعب العلاج می ‌باشند، زنان دارای طفل شیر خوار، و افراد حبس قطعه نیز شرایطی برای عفو و تخفیف در نظر گرفته شده است.

ماده ششم این فرمان حالات محدودیت و ممنوعیت تخفیف و عفو را مشخص ساخته است و در ماده نهم بر اینکه این فرمان مانع اقامه دعوای حق‌ العبدی اشخاص نمی ‌گردد، صراحت داده شده است.

این فرمان از تاریخ ١٨ حوت ١٣٩٥ نافذ می ‌گردد.

ریاست جمهوری به مناسبت روز جهان زن؛ شماری از محبوسین را مورد عفو قرار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد