زباله-ها-تا-شش-ماه-دیگرازسراسر-کابل-جمع-آوری-خواهد-شد

عبدالله حبیب زی می گوید: این اداره تا ۶ ماه دیگر تمام زباله ها را از سراسر کابل به شکل معیاری جمع آوری و در مکان مشخص دفن خواهد نمود.

به گزارش آژانس افغان خبر: عبدالله حبیب زی، سرپرست شاروالی کابل امروز یک شنبه(3 دلو) در کنفرانس مطبوعاتی که به منظور مشکلات تنظیف شهر کابل و برنامه های شاروالی برگزارشده بود گفت: کابل به عنوان یکی از کثیف ترین و آلوده ترین شهر در جهان است که اداره شاروالی کابل تصمیم دارد تا در زمینه آوردن تغییر مثبت و ارایه خدمات معیاری کارهای عملی را برای سال آینده روی دست بگیرد.

آقای حبیب زی تاکید داشت، اداره شاروالی کابل در نظر دارد برای سال آینده برنامه های عملی و اقدامات لازم جهت پاکی شهر انجام دهد.

او اضافه نمود، جمع آوری زباله ها به شکل معیاری و انتقال آن در وسایط مجهز، بسته بندی زباله ها، استفاده مجدد از زباله ها که به بنام طلای سیاه است، تخلیه زباله دانی ها به موقع، نصب تشناب ها، پاک کاری شهر، جابجایی زباله دانی ها بیشتر در شهر و دفن زباله ها در مکان مشخص و دوردست از برنامه های جدید برای سال پیش رو می باشد.

عبدالله حبیب زی همچنان یادآور شده که جابجای 650 زباله دانی، مسدود کردن 120 حمام شهری و 10 باب ساختمان بلند منزل از کارهای جدید این اداره در چند ماه اخیر در کابل می باشد.

سرپرست شاروالی کابل ضمن بیان وجود کارکردضعیف در این اداره اظهار داشت که عدم همکاری مردم در پاکی شهر، وجود فاضلاب های سرباز، انداختن زباله ها به دریای کابل و فاضلاب ها، معیاری نبودن کانال های آب در خانه ها و شهر و نیز عدم وجود مکان مشخص برای انداختن زباله ها باعث بروز مشکلات در شهر شده است.

وی خاطر نشان ساخت،  مسئولیت تنظیف شهری به سکتور خصوصی سپرده شده است و بر عملکرد آنها نیز نظارت صورت خواهد گرفت و همچنین با متخلفان و کسانی که باعث ایجاد زباله  و جمع آوری کثافالت در شهر می شودند بر خورد قاطعانه صورت خواهد گرفت.

او افزودتلاش ما بر این است تادر بهبود اوضاع نظافت شهر کابل کارهای عملی را انجام دهیم.

زباله ها تا شش ماه دیگرازسراسر کابل جمع آوری خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد