زمین‌لرزه‌های-هرات؛-۳۱۸-هزار-نفر-نیازمند-کمک-هستند

صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) برای افغانستان اعلام کرده است که نزدیک به ۳۱۸ نفر در مناطق زلزله‌زده هرات به کمک بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق جمعیت سازمان ملل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که از میان 318 هزار نیازمند به کمک‌های بشردوستانه، نزدیک به 76 هزار آن زنان و دختران هستند.

در اعلامیه این نهاد آمده است که از میان ۷۶ هزار زن و دختر  نزدیک به ۷ هزار و ۴۰۰ تن آن زنانی هستند که در مرحله بارداری قرار دارند.

طبق اعلامیه، این نهاد تلاش دارد تا  برای ایجاد یک فضای مناسب برای زایمان  زلزله زدگان هرات امکانات لازم را فراهم کند.

پیشتر کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز با تاکید بر افزایش کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان هرات گفت: «در یک وضعیت بسیار شکننده، به ‌ویژه برای زنان، در چند روز اخیر افغانستان را دو زمین‌لرزه‌ قوی لرزانده است و باعث ویرانی و مرگ هزاران نفر شده است».

در کمتر از یک هفته دو زمین لرزه شدید به بزرگی ۶.۳ ریشتر همراه با چندین پس‌لرزه‌ در هرات، هزاران  کشته و زخمی برجا گذاشته است.

بر اساس آمار سازمان داکتران بدون مرز، در این زمین‌لرزه دو هزار و ۴۴۵ نفر کشته و دو هزار و ۴۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف کرده که نزدیک به ۹۰ درصد قربانیان این زمین‌لرزه‌های هرات زنان و کودکان هستند.

زمین‌لرزه‌های هرات؛ ۳۱۸ هزار نفر نیازمند کمک هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد