زنان-افغان-باید-در-کنفرانس-برکسل-نقش-پرنگ-داشته-باشند

شبکه زنان افغان در مشوره با زنان در ۲۱ ولایت کشور موقف شان را در کنفرانس بروکسل بیان کرده می گویند: زنان افغان باید حضور گسترده ای در این کنفرانس داشته باشد و در تمامی تصامیم سیاسی کشور سهیم گردند.

به گزارش آژانس افغان خبر: سمیرا حمیدی رییس هیأت مدیره شبکه زنان افغان، امروز سه شنبه (۳۰ سنبله) در کنفرانس مطبوعاتی پیرامون «اعلام موقف زنان افغان در کنفرانس بروکسل» گفت: بنا به اهمیت و سرنوشت ساز بودن این کنفرانس زنان حق دارند به  عنوان تصمیم گیرندگان اصلی در این نشست حضور یابند.

رییس هیأت مدیره شبکه زنان ضمن خرسندی از موجودیت زنان در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی کشور اضافه کرد که زنان بدون کمک های جامعه جهانی قادر به فعالیت نخواهند بود.

سمیرا حمیدی تاکید می کند که حضور بانوان در سکتورهای امنیتی و پروسه صلح افزایش یافته و این امر باعث خوش بینی در کشور است.

خانم حمیدی می افزاید؛ با وجود این تغیرات در فعالیت زنان بازهم  نگرانی ها و چالش های عمده برای خانم ها در ولایات و حتی در کابل وجود دارد.

وی اضافه می کند که هنوز  بسوی فعالیت بانوان در شماری از ولایات با دید تبعیض آمیز و منفی  نگاه میشود  و کارمندان زن درمحل کار شان از امنیت لازم برخوردار نسیتند.

رییس هیأت مدیره شبکه زنان خاطر نشان ساخت؛ برنامه پروموت یکی از برنامه های بزرگ جهت ارتقاء ظرفیت خانم ها می باشد اما تاکنون برای زنان در ولایات هیچ برنامه ای را روی دست ندارد.

او همچنان خواستار حداقل ۳۰ درصد حضور بانوان را در حکومت داری خوب و مسایل دیگر در کشور شده ابراز داشت؛ بانوان باید از ارتقاء سمت کافی در حکومت برخوردار شوند تا بتوانند به درستی به جایگاهی که حق آنان است برسند.

روشن سیرن، عضو هیأت مدیره شبکه زنان افغان با تایید گفته های خانم حمیدی علاوه کرد که زنان بیشتر از نیم جامعه را تشکیل می دهد لازم است تا در امور حکومتی سهم فعال داشته باشند.

خانم سیرن خواهان سهم گیری زنان به عنوان تصمیم گیرندگان پروسه صلح شد و از جامعه جهانی خواست تا این موضوع را در کنفرانس بروکسل جدی بگیرند.

گفتنی است که اعضای این شبکه از جامعه جهانی خواستار کمک های لازم برای زنان افغان شده و مشکلات زنان را به گونه گسترده دنبال نمایند.

 

زنان افغان باید در کنفرانس برکسل نقش پرنگ داشته باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد