زنان-جلوگیری-از-بردگی-جنسی،-خط-سرخ-ماست

رهبران، فعالین سیاسی و مدنی زنان افغان ضمن خواستار تامین آتش‌بس فوری، اعلام کردند که سوء استفاده از زنان به عنوان برده جنسی خط سرخ آنان است.

به گزارش افغان نیوز؛ شکریه باریک‌زی، سفیر پیشین افغانستان در ناروی، امروز پنج‌شنبه( 7، اسد ) در یک کنفرانس خبری گفت که جنگ برنده ندارد و تاریخ افغانستان ثابت کرده است که بدست آوردن قدرت از راه جنگ پایدار نخواهد بود.

بانو باریکزی بیان کرد، اکنون که فرصت دست یافتن به صلح معنا دار و راه حل سیاسی به حمایت کشور های ذی‌نفع در قضیه افغانستان از طریق مذاکره بین دولت و طالبان مسیر گردیده است، هیچ بهانه‌ی برای تداوم جنگ و خشونت وجود ندارد.

وی افزود؛ زنان افغان با درک کامل از وضعیت کنونی خواهان آتش‌بس فوری و دایمی بدون قید و شرط از طرف‌های درگیر درجنگ اند. به گفته وی، ختم کشتار مردم ملکی، ترور های هدفمند، مخصوصا سوء استفاده از زنان به عنوان برده جنسی خط سرخ زنان افغان است که گروه طالبان باید به ارزش‌های بین المللی عمل کنند.

از سوی هم، فوزیه کوفی، عضو هیئت گفتگو کننده حکومت گفت که زنان افغان قربانیان اصلی جنگ بوده اند؛ زیرا محکومیت‌ها و محرومیت‌های بی‌رویه خلاف موازین کنوانسیون های بین المللی و حقوق بشر بوده است. به گفته وی، سازمان ملل، نهاد‌های مدافع حقوق بشر، عفو بین الملل باید از وضعیت ناگوار جنگ در افغانستان نظارت جدی نمایند.

بانو کوفی اضافه کرد که اکنون جنگ در افغانستان، جنگ داخلی نیست، مردم و نیروهای امنیتی با بیش از 22 گروه و شبکه‌های افراطی نظامی و تروریزم بین المللی، کشور های حامی تروریزم، می‌جنگند؛ اما قربانی اصلی این جنگ ها زنان و کودکان هستند.

او تاکید کرد، تا زمانی که فضای اعتماد میان دولت و ملت، اجماع با رهبران سیاسی در داخل افغانستان، کشور های منطقه و قدرت های جهانی در راستای صلح پایدار و نظام مبتنی بر اراده مردم افغانستان ایجاد نشود، صلح پایدار بوجود نخواهد آمد.

این درحالی است که از چندی بدینسو گفتگوی بین الافغانی میان دولت و طالبان متوقف شده است. اما گروه طالبان در نقاط مختلف کشور عملیات شان را تشدید بخشیده و تلفات سنگین را بر نیروهای امنیتی و افراد ملکی وارد نموده اند.

زنان: جلوگیری از بردگی جنسی، خط سرخ ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد