زنان-فعال-جامعه؛-به-چشم-شکار-دیده-میشوند

رئیس جمهورغنی در مراسم تجلیل از روز جهانی زن میگوید که در شرایط بحرانی امروز؛ زنانی که در جامعه فعالیت میکنند، به چشم شکار دیده میشوند.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی امروز چهارشنبه (18حوت) در ارگ ریاست جمهوری در کابل گفت مزاحمت های خیابانی، آزارهای کلامی در محیط کار و هیچ رفتار ناشایست در برابر زنان قابل تحمل نیست.

غنی افزود:" ما در وضع قوانین گام های قابل توجهی برداشته ایم و ادارات مرتبط به این موضوع را تاسیس کرده ایم، و باید روند فرهنگسازی در این زمینه را نیز با قوت به پیش ببریم".

به گفته رئیس جمهورغنی در شرایط بحرانی فعلی، به زنانی که در بیرون از خانه مصروف کار و فعالیت هستند، به چشم شکار دیده میشود.

آقای غنی از افت فرهنگی سخن میگوید که این امر باعث میشود نگاه های هرزه فرصت یابند تا حرمت و کرامت زنان را نادیده گرفته و به زن تسیزی و زن آزاری  بپردازند.

وی علاوه کرد که ما باید این پدیده را از جامعه و زندگی خویش دور سازیم.

غنی از عدم فعالیت زنان در بازار کار نیز سخن گفته و افزود:"هنوز جایگاه زن در زنجیرۀ تولید تعریف نشده و شبکه های مدیریتی هنوز در انحصار مردان است. تشکیل اتاق های تجارت زنان می تواند یک گام موثر برای شریک ساختن زنان در چرخۀ تولید و مدیریت آن باشد".

همچنان رئیس جمهور از زنان کشور خواست تا دفاع از قانون اساسی، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد را بخشی از وظیفه خود بدانند، زیرا مصئونیت قانونی، فهم و سهم زنان را دفاع از حاکمیت قانون تامین می کند.

او میگوید که بدون فعالیت زنان در عرصه های مختلف پروسۀ دولت سازی و ملت سازی به سرانجام نخواهد رسید.

غنی گفت ما در این مدت فعالان حقوق زن را داشتیم که تلاش های شان قابل قدر است، اما در مرحلۀ آینده باید شاهد ظهور رهبران زن در تخصص ها و مسلک های مهم دیگر نیز باشیم.

وی فعالیت زنان را در قریه، شهر، در خانه و اداره، در دفاع از امنیت و در تعلیم و تربیه و حضور زنان را در عرصه های فرهنگی امید دهنده میداند و این امر را افتخاری برای افغانستان میخواند.

زنان فعال جامعه؛ به چشم شکار دیده میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد