زنان-کابل-دنیا-بی‌رحمانه-مرگ-ما-را-تماشا-می‌کند

زنان کابل به ادامه اعتراض‌های مدنی شان علیه طالبان، برای چندمین با شعار «دنیا چقدر بی‌رحمانه مرگ ما را تماشا می‌کند» به سرک‌ها ریختند.

به گزارش افغان نیوز؛ شماری از زنان و دختران جوان، امروز چهارشنبه(۱۷، سنبله) در ناحیه سیزدهم شهر کابل، در دشت برچی علیه سیاست‌های حذف طالبان مظاهره کرده‌اند.

معترضین در این گردهمایی مدنی شعار می‌دهند که «هیچ حکومتی وجود زنان را انکار نمی‌تواند.»

آنان همچنین از بی‌طرفی جامعه جهانی نسبت به انتقام‌جویی‌های طالبان از اعضای پیشین نیروهای امنیتی انتقاد نموده و می‌گویند: «دنیا چقدر بی‌رحمانه مرگ ما را تماشا می‌کند.»

بانوان معترض با حمل عکس نگار، افسر پولیس ملی که در ولایت غور توسط طالبان تیرباران شد، می‌گویند: دنیا چقدر بیرحمانه تماشای مان می‌کند.

این درحالی است که در کابینه‌ اعلام شده از سوی طالبان، هیچ زنی حضور ندارد و وزارت امور زنان را نیز از لیست حذف کرده به جای آن وزارت امربالمعروف و نهی المنکر اضافه شده است.

معترضین می‌گویند که در این کابینه که به قول سخنگوی طالبان یک حکومت «همه‌شمول» است، هیچ غیر پشتونی حضور ندارد و تمامی اقوام و مذاهب دیگر نادیده گرفته شده است.

همزمان با این، روز گذشته تظاهرات مردمی علیه طالبان و مداخلات پاکستان در امور افغانستان در کابل، بلخ، غور و هرات جریان داشت، همزمان در خارج از کشور در لندن، تهران، مشهد، فرانسه و واشنگتن عین شعار را می‌دادند: «آزادی و مرگ بر پاکستان.»

زنان کابل: دنیا بی‌رحمانه مرگ ما را تماشا می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد