زیباسازی-شهر-کابل؛-ملا-برادر-خواستار-همکاری-بازرگانان-ملی-شد

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا از بازرگانان ملی خواست که در زمینه زیباسازی و بهبود نظم در شهر کابل با شهرداری  کابل همکاری نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا امروز (دوشنبه، ۵ سرطان) در مراسم افتتاح منار چهار راهی وزیر محمد اکبر خان گفت که اکنون در کشور امنیت سراسری تامین است و سرمایه‌داران و بازرگانان ملی باید در توسعه و پیشرفت کشور همکار حکومت سرپست باشند.

برادر اعمار چهارراهی‌های شهر کابل را برای نظم و زیبایی این شهر مهم دانسته و افزود که فضا جهت بازسازی و ترقی کشور آمده است و سرمایه‌داران ملی باید در زمینه توسعه و ترقی کشور تلاش نمایند. 

او گفت: هر تجار ملی می‌تواند یکی از چهارراهی‌های شهر کابل را  اعمار و نام و شهرت خود را در تاریخ شهر کابل ماندگار نمایند. 

مولوی محمد قاسم خالد، والی کابل در این مراسم گفت که افغانستان از دل چهار دهه جنگ بیرون و اکنون نظام اسلامی حاکم و امنیت سراسری تامین شده است‌.

خالد افزود: اکنون فرصت  پیشرفت و ترقی در تمام زمینه‌ها فراهم است و امارت اسلامی در دو سال گذشته پروژه‌های بزرگ مثل قوش‌تپه را روی دست گرفته که برای ثبات اقتصادی - سیاسی کشور یک امر مهم است.

او گفت ‌که در دو سال حاکمیت امارت اسلامی پول ملی افغانستان در برابر ارز‌های خارجی ثبات خود را حفظ کرده در حالی که پول ملی کشورهای همسایه نسبت به پول افغانی بی ثبات بوده است.

والی کابل در مورد کشت مواد مخدر در کشور گفت که کشت و قاچاق مواد مخدر به صفر رسیده و هزاران معتاد نیز درمان شده‌است. 

به گفته خالد، امارت اسلامی در زمینه تکدی‌گری نیز برنامه‌های مهم را روی دست گرفته و بیشترشان گداها را جمع‌اوری کرده است که برخی آنان حرفه‌ای هستند که رابط استخباراتی با کشورهای بیرونی دارند.

او افزوده که شهرداری کابل در زمینه‌های بازسازی و زیبا‌سازی تلاش‌های مهم را انجام داده که چنین زبیایی را شهر کابل در بیست سال گذشته شاهد نبوده است. 

نعمت‌الله بارکزی، رییس نشرات شهرداری کابل گفت که چهارراهی وزیر محمد اکبر خان با تسهیلات شهرداری و حمایت مالی افغان یونایتید بانک اعمار و زیباسازی شده است.

او گفت که زیباسازی این چهارراهی نزدیک به ۱۰۰ هزار دالر امریکایی هزینه برداشته و به مدت چهار ماه کار اعمار آن تکمیل شده است.

او گفت طرح ساختمانی و زیباسازی چهارراهی وزیر محمد اکبر خان از سوی شرکت حبیب فیض گروپ صورت گرفته است و هزینه مالی آن را افغان یونایتید بانک پرداخته است.

الحاج مبین احمد امین، معاون افغان یوناتید بانک گفت که این بانک در سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرده و سهولت‌های زیادی سرمایه‌گذاری را در کشور فراهم نموده است.

او افزود که این بانک تلاش‌های زیادی را در زمینه جلب سرمایه‌گذاری نیز در کشور انجام داده است. 

خالد سجستانی، معین خدمات شهری شهرداری کابل نیز در این مراسم گفت که شهرداری کابل برنامه‌های بزرگی را برای باسازی و زیباسازی این شهر روی دست دارد. 

او از بازرگانان و سرمایه‌دران کشور خواست که در زمینه نظم و زیبا‌سازی، شهرداری کابل را همکاری معنوی و مادی نمایند.

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت که

اتاق تجارت و سکتور خصوصی در زمینه توسعه‌ای اقتصادی و بازسازی افغانستان همکار شهرداری و حکومت سرپرست است.

الکوزی مالک افغان یوناتید بانک را از سرمایه‌داران متعهد کشور خوانده و گفت که او پروژه‌های مهم را در زمینه بازسازی و توسعه‌ای اقتصادی افغانستان اجرا کرده است.

 

 

زیباسازی شهر کابل؛ ملا برادر خواستار همکاری بازرگانان ملی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد