سازمان-ملل-دست‌کم-هزار-افغان-به-ایران-مهاجر-شده‌اند

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ دست‌کم ۵۰۰ هزار مهاجر از افغانستان به ایران رفته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیساریای عالی سازمان ملل متحد امروز(دوشنبه، 19 ثور) گفته است که از میان مهاجرانی که به ایران رفته‌اند، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در ساحه فریمان اسکان داده شده‌اند.

این نهاد افزوده است که  ۲۰۰ خانواده دیگر که به مرکز پناهندگان تربت جام منتقل شده‌اند، در وضعیت بد اقتصادی به‌سر می‌برند و‌ نیاز به کمک‌ عاجل دارند.

این چالش پس از آن شدت گرفته است که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان وضعیت اضطراری سطح ۲ برای مهاجران افغانستان در ایران را در ماه اپریل سال جاری لغو کرد.

طبق آمار نشرشده از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از اول‌ جنوری ۲۰۲۱ تا ۳۰ اپریل ۲۰۲۲ دست‌کم ۳۷ هزار و ۴۲ مهاجر وارد ایران شده و به این نهاد برای کمک‌ مراجعه کرده‌اند.

این نهاد افزوده است که خانواده‌های مهاجر افغانستان که توسط دولت ایران در فریمان اسکان داده شده بودند، اکنون به شهرک آواره‌گان تربت جام منتقل می‌شوند. بیش از ۲۰۰ خانواده در حال حاضر در تربت جام زندگی می‌کنند و نیاز به حمایت فوری دارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تنش‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی اخیر را روی رسیدگی به مشکلات و جابه‌جایی مهاجران از سوی ایران تأثیر‌گذار عنوان کرده است.

این در حالی است که به تازگی مسوولان محلی امارت اسلامی در ولایت هرات گفته که روزانه 1 هزار 400 نفر از طریق مرز اسلام‌قلعه وارد ایران می‌شوند.

سازمان ملل: دست‌کم 500 هزار افغان به ایران مهاجر شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد