سازمان‌‌های-بین‌المللی-از-کمک‌های-بیشتر-به-زلزله‌زدگان-اخیر-خبر-دادند

سازمان‌های بین‌المللی از کمک‌های بشردوستانه بیشتر برای خانواده‌های زمین‌لرزه‌ی اخیر در ولایت‌های خوست و پکتیکا اطمینان داد.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست مشورتی به منظور کمک رسانی بهتر برای خانواده‌های متضرر ناشی از زمین‌لرزه اخیر ولایت‌های پکتیکا و خوست میان وزارت‌های امورمهاجرین، مبارزه با حوادث، اقتصاد، صحت عامه، اداره سره میاشت، و سازمان‌های بین‌المللی به روز( یکشنبه، ۵ سرطان ) در کابل برگزار گردید.

محمد خاطر زید، معاون اداره هماهنگی دفتر معاونت سازمان ملل متحد«یوناما» در این نشست گفت که خانواده‌های آسیب دیده‌ در ولایت‌های خوست و پکتیکا به کمک‌های عاجل نیاز دارند و تمام کشورهای جهان باید در این زمینه توجه‌ جدی نمایند.

 آقای زید افزود؛ سازمان ملل متحد از روزهای نخست زمین‌لرزه‌ در ولایت‌های خوست و پکتیکا تلاش کرده تا کمک‌های بشری بیشتری را به خانوداه‌های آسیب دیده بفرستد.

اما؛ او تاکید کرد که این کمک‌ها برای خانوداه‌های آسیب‌دیده بسنده نیست و سازمان ملل در تلاش است تا کمک‌های بیشتری را برای آنان فراهم نماید.

زید در این برنامه بیان کرد که سازمان ملل برای هماهنگی بیشتر کمک‌های بشری میان موسسات مختلف کمک رسان و وزارت امور مهاجرین کمک و همکاری می‌کند.

محمد ارسلان خروتی، معین وزارت امورمهاجرین عودت‌کنندگان در این نشست مشورتی گفت  که خانواده‌های آسیب دیده در ولایت‌های خوست و پکتیکا خسارات هنگفت جانی و مالی را متحمل شدند« هنوز مشکلات زیادی در روند زندگی دارند و باید به آن‌ها کمک‌های بشری بیشتر صورت بگیرند».

خروتی از تمامی ارگان‌های دولتی و سازمان‌های بین‌المللی خواست که کمک‌های بشری خود را با هماهنگی کمیسیون تعیین شده از سوی وزارت امور مهاجرین مساعدت نمایند.

نمایندگان وزارت‌های صحت عامه، اقتصاد و سره میاشت نیز در این نشست مشورتی بر هماهنگ میان این وزارت‌ها و مؤسسات تاکید نموده و از کمک‌های بیشتری این ادارات‌ به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر اطمینان داده اند.

سازمان‌‌های بین‌المللی از کمک‌های بیشتر به زلزله‌زدگان اخیر خبر دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد