سال-جاری-هزار-نفر-عازم-حج-می‌شود

مسوولان وزارت ارشاد، حج و اوقات می‌گویند که در سال جاری ۳۰ هزار نفر برای ادای حج، عازم کشور عربستان خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ نور محمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف امروز ( سه‌شنبه، 7 حمل) در یک نشست خبری گفت که در سال جاری از افغانستان برای ادای حج، ۳۰ هزار نفر عازم عربستان سعودی برای ادای فریضه حج خواهد شد.

ثاقب افزود که تسهیلات لازم از جمله اسکان، سه وقت غذا و ترانسپورت در مکه و مدینه برای حجاج در نظر گرفته شده و قرار است نخستین پرواز حجاج در ماه ذی‌الحجه سال جاری از افغانستان به عربستان صورت گیرد.

او بیان داشت: حج امسال بر اساس سهمیه بندی می‌باشد که از سوی حجاج تنظیم گردیده که در آن مردم عام، مجاهدین، کارمندان ادارات دولتی، خانواده‌های شهدا، معلولین و مهاجرین شامل می‌باشند.

سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف می‌گوید که مصارف حج امسال برای هر متقاضی، ۳ هزار و ۸۶۵ دالر و ۹۸ سنت تعیین شده است که معادل آن به افغانی ۲۷۷ هزار و ۶ افغانی و ۷۴ پول می‌شود.

آقای ثاقف افزود که مصارف حج اهل تشیع با تفاوت ۵۰ دالر، ۳ هزار و ۹۱۵ دالر و ۹۸ سنت تعیین شده است که معادن به افغانی ۲۸۰هزار و ۵۸۹ افغانی و ۳۶ پول می‌شود. به گفته او در مصارف حج امسال نسبت به سال گذشته به اندازه کافی کاهش آمده است.

مسوولان این وزارت می‌گویند که تمامی مجتمع‌های حجاج در سطح زون‌های کشور ترمیم و تجهیز گردیده است که پروازهای حجاج از این چهار زون با شرکت‌های هوایی کام‌ایر و آریانا افغان  صورت خواهد گرفت.

سال جاری 30 هزار نفر عازم حج می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد