سالانه-سه-درصد-معتادان-تحت-تداوی-قرار-میگیرند

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با موادمخدر گفت که این وزارت سالانه سه درصد از افراد مبتلا به مواد مخدر را میتواند درمان کند.

به گزارش افغان خبر، وزیر مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری امروز گفت که این وزارت با امضای تفاهم نامه میان وزارت خانه ها دامنه مبارزه با مواد مخدر را گسترش میدهد.

بانو عظمی گفت که امضا تفاهم با وزارت سرحدات اقوام و قباییل و ریاست تربیت بدنی بخاطر جلوگیری از کاشت، تولید، استفاده و قاچاق مواد مخدر میباشد.

این مقام بلند پایه وزارت مبارزه با مواد مخدر گفت اقوام و بزرگان افغانستان باید برای جلوگیری این سونامی خاموش حرکت کنند و جوانان از گرفتاری به این مواد مضر نجات دهند.

این مقام حکومتی از تمامی ملا امامان مساجد خواست که تبلیغات بیشتر به خاطر آگاهی مردم انجام دهند تا همه خانواده ها از اضرار این مواد خطرناک آگاهی یابد.

خانم سلامت عظیمی گفت که مردم در سرحدات افغانستان خود شان دست به کار شوند و از قاچاق این مواد مضر جلوگیری کند و به حکومت شان کمک کند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر میگوید که این وزارت برای بانوان مصاب به مواد مخدر یک درمانگاه 150 بستره ایجاد میکند.

بانو سلامت عظیمی گفت که این وزارت در سال جاری برای دهاقین در 16 ولایت معیشت بدیل در نظر گرفته است.

وزارت مبارزه با مواد مخدر اعلام میکند که آمار معتادین در مجموع 3 و نیم میلیون تن میباشد که این مجموع بیشتراز یک میلیون تن آن را جوانان تشکیل میدهد.

در همین حال عبدالغفور لیوال معین وزارت سرحدات اقوام و قباییل میگوید که جامعه امروزی افغانستان از دو ناحیه مورد تهدید قرار دارد.

اقا لیوال میگوید که بزرگان بیسواد که در راس اقوام قرار دارد و مافیا مواد مخدر کسانی هستند که جامعه را به سوی نابودی میکشاند.

این مقام وزارت سرحدات اقوام و قباییل میگوید که آنها تلاش میکند تا اقوام در این زمینه آگاه کند تا از سرحدات کشورشان به درستی نظارت داشته باشند.

با این همه قاسم حمیدی رئیس تربیت بدنی کابل میگوید این ریاست از این ببعد به تمام فدراسیون های کشور اعلام میکند که تلیغات علیه مواد مخدر را برای جوانان برساند.

این در حالیست که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در سال جاری افزایش یافته است.

سالانه سه درصد معتادان تحت تداوی قرار میگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد