سالانه-میلیون-جلد-کتاب-درسی-به-دانش-آموزان-توزیع-میگردد

محمد ضمیر گوارا نماینده وزارت معارف افغانستان در سمینار جنبش پشتانی از تعلیم و تربیه با کیفت گفت در هر سال تعلیمی به صورت متوسط ۵۹ میلیون جلد کتاب درسی نیاز است تا نیاز دانش آموزان را برطرف نماید.

به گزارش افغان خبر: محمد ضمیر گوارا که در این برنامه گفت ارتقای استادان خانم در طول یک سال گذشته از 33 درصد به 35 در رسیده است.

جنش پشبانی از تعلیم و تربیه با کیفیت تحت نام ( تمویل برای آینده، تعلیم از همین حال) سیمیناری را در کابل برگزار کرد.

در این سمینار غلام یحی عباس یکی از بنیانگذاران این جنبش می‌گوید که این نهاد همه ساله برای ارتقای کیفیت در تعلیم و تربیه کمپاین برگزار می‌نماید.

به گفته غلام یحی عباس این جنبش شامل " جی، سی" است که در این شبکه 110 کشور دنیا عضو هستند و برای ارتقای معارف کار میکنند.

در همین زمینه نماینده وزارت معارف میگوید که آمار تعداد مکاتب، استادان، شاگردان، امسال نسبت به سال گذشته بلند رفته است.

به گفته محمد ضمیر گوارا در سال 1394خورشیدی آمار ساختمان‌های معارف از 16 هزارو 900 و 73 باب به 17 هزارو 4 صد 70 باب مکتب رسیده است.

نماینده وزارت معارف میگوید که تعداد معلمین در سال گذشته 217537 تن به 220399 تن رسیده است، به گفته وی تعداد دانش آموزان معارف در سراسر کشور در سال 94 خورشیدی" 9177973" تن به " 9.4 میلیون تن رسیده است.

این نماینده می گوید که آنها در سال جاری به صورت موفقانه ارزیابی صنف ششم را در قسمت خواندن، نوشتن، و ریاضی انجام داده است.

وی علاوه میکند که همه ساله وزارت معارف به 59 میلیون جلد کتاب درسی ضرورت دارد تا بتواند نیازمندی های دانش آموزان را از لحاظ کتاب برطرف نماید.

 

سالانه 59 میلیون جلد کتاب درسی به دانش آموزان توزیع میگردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد