سرازیر-شدن-سیلاب-ها-در-بغلان-خانه-مسکونی-را-تخریب-کرد

سرازیر شدن سیلاب های اخیر در ولایت بغلان ۲۰۰ خانه مسکونی را تخریب کرده، اما هنوز هیچ کمکی برای متضررین این حادثه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سرازیر شدن سیلاب های روز شنبه گذشته در منطقه آهن دره ولایت بغلان نزدیک به دوصد خانه را ویران کرده است.

محمود حقمل، سخنگوی والی بغلان  امروز دوشنبه (۲۴ثور) به  افغان نیوز گفت؛ والی و ریس شورای ولایتی این ولایت از مناطق سیلاب زده بازدید کردند و هیاتی برای بررسی میزان خسارات و شمار افراد متضرر موظف شدند، که بررسی های این هیئت شمار متضررین را 200 خانواده اعلام کرده است.

آقای حقمل می افزاید در ولسوالی دوشی این ولایت مردم منطقه کفتر خانه نیز از جاری شدن سیلاب در امان نبوده و خسارات به اهالی  این مناطق وارد گردیده  است.

سلاب ها در این منطقه دوکشته نیز بر جا گذاشته و چندین خانه را نیز تخریب کرده است.

برای خانواده های کشته شدگان این حادثه، از سوی دولت 50 هزار افغانی کمک نقدی صورت گرفته است.

سخنگوی  والی این ولایت وضعیت این خانواده ها را نگران کننده می خواند  و تاکید دارد که سایر نهاد ها هنوز به متضررین این حادثه هیچ کمکی نکرده اند.

یکی از عامل سرازیر شدن سیلاب ها در این ولایت نبود آّب رو های استاندرد، و کمبود دوجه در بخش های انکشافی می باشد.

آقای حقمل بیان کرد که دولت مرکزی باید برای جلوگیری از این گونه حوادث جدی عمل کرده و پروژه های انکشافی بیشتری در مناطق آسیب پزیر اجرا گردد.

وی علاوه کرد که هیئت فرستاده شده به مناطق سیلاب زده، مصروف بررسی هستند و در روز های آینده نتیجه بررسی نهایی شان اعلام خواهد شد.

بغلان یکی از ولایت های آسیب پذیر در شمال افغانستان است که همه ساله بنا به تغیرات فصلی مردم این ولایت شاهد سرازیر شدن سیلاب ها هستند.

سرازیر شدن سیلاب ها در بغلان 200 خانه مسکونی را تخریب کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد